UPPROP-VIGS-ÄNGAR-FRAMTID

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition UPPROP-VIGS-ÄNGAR-FRAMTID.


Gäst

#51 Skjut upp upphandlingen!

2015-01-21 01:30

Vigs Ängar är en mycket väl fungerande verksamhet, ett föredöme för hur ett äldreboende bör fungera. Dess rykte ger studiebesök från när och fjärran och att många, många vill flytta hit på sin ålders höst. En bättre och billigare reklampelare för Ystad i vida världen är svår att hitta. Sådant ger mer klirr i kommunkassan för Ystad  än en dåligt (läs: ännu en slarvigt) genomförd upphandling som riskerar att verksamheten skadas. Upphandlingar ska naturligtvis ske, men de ska ske på lika villkor och vara noga genomtänkta. Jag råkar ha sett flera äldreboenden i Skåne under de senaste åren och Vigs Ängar ligger i en liga helt för sig med klara värderingar som sätter de boende i centrum och det är långt i från självklart så i landskapet i dag.

Bo Eriksson, Ystad


Gäst

#52

2015-02-03 06:02

Bevara vigs ängar!

Gäst

#53

2015-02-03 16:24

Har varit på ett par studiebesök hos er, när jag ff. bodde på Österlen och kan säga som så, att inte bara skulle jag velat jobba hos er utan när min tid kommer hoppas jag ni har ett rum för mig, kram och lycka till

Gäst

#54

2015-02-03 19:49

Det är skandal om man avslutar detta underbara vackra boende.

Gäst

#55

2015-02-04 07:27

Ett fantastiskt fint boende.

Gäst

#56

2015-02-04 18:37

Idiotiskt att inte fortsätta med det mest humane 'Care, for the Elderly' !!

Gäst

#57

2015-02-04 21:56

Ystads och kanske Sveriges bästa äldreboende ska inte stängas.

Gäst

#58

2015-02-08 11:37

Birgitta Åkerman Hallden

Gäst

#59

2015-03-19 20:29

Därför att hela frågan har handlagts på ett ytterst klantigt sätt från den offentliga sida. Enligt tillgänglig info var de olika politiska blocken överens om, oavsett vem som vann valet skulle en förlängning enligt avtalet, om två år, ske. Ett arbete om långsiktigheten av Vigs Ängar utveckling ske inom denna tidsram. Tyvärr bröts denna överenskommelse omedelbart efter valet och dess resultat. Vem som bröt är det inget tvivel om.
Har också förstått att ledande politiker, som suttit/sitter i nämnder med anknytning till åldringsvård etc. aldrig besökt eller direktinformerat sig om Vigs Ängars verksamhet. Ungefär i nivå med Kvällspostens sätt att skriva om äldreboenden i Ystad.
Att ställa upp på detta upprop är självklart med en sådan bakgrund.

Gäst

#60

2015-04-14 21:01

Kvalitet före volym med kvalificerad och engagerad personal.
Hälsningar
KGB

Gäst

#61

2015-04-23 09:52

Vigs ängar har arkitektur och värdegrund som tar hänsyn människan som helhet,en värdig åldring hör väl till det humana livet vi alla önskar. Vigs ängar har väckt intresse internationellt hos läkare,arkitekter,vårdpersonal samt forskare. Flera nya initiativ är på. gång enligt Vigs ängars modell. Vill inte Ystad finnas på toppen med framtidens vårdmodell under sina vingar!? Undrar Hannele Grantzau, terapeut och utbildare inom vården.


Gäst

#62

2015-04-25 17:59

För att jag precis idag pratade med ett kusinbarn till mig om min mammas svårigheter med sin demens och att jag söker ett boende till henne. Mitt kusinbarn berättade då om antroposoferna i Järna och att dom har boende för våra gamla. Sökte på internet o fann ert hem o tänkte Yes!! Perfekt! Och så ser man den tråkiga delen att ni kämpar för överlevnad:( Hoppas att det löser sig för jag kommer att ta kontakt med er. Mvh Stefan