RÄDDA DR KENNETH SANDSTRÖM - AKA DR X

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition RÄDDA DR KENNETH SANDSTRÖM - AKA DR X.


Gäst

#451

2016-10-15 09:13

Eftersom jag har sett flera bevis för att längre antibiotikakurer kan fungera.

Gäst

#452

2016-10-15 15:34

Jag tycker att det är bedrövligt dåligt att vi med Borrelia inte kan få adekvat vård i Sverige. Vi tvingas att söka oss utomlands, betala våra egna prover med våra sjukpengar och själva bekosta vår sjukvård utomlands. För att det finns för få läkare med den kunskapen som Dr Kenneth Sandström har i Sverige.
I exempelvis Thailand har man mycket sällan fas 2 och 3 på Borrelia för att dom sätter in antibiotikabehandling direkt. Här går vi sjuka i 10 tals år för testerna för Borrelia i Sverige är värdelösa och läkarna få inte ge så lång antibiotikabehandling som krävs för att bota kronisk Borrelia. Fy Faan för svensk sjukvård!
All heder åt Kenneth Sandström!


Gäst

#453

2016-10-16 06:27

För att svenska läkarvården skall få upp ögonen för vad resten av världen redan vet o Borrelia o dess vi-infektioner! Så att svenskar slipper åka utomlands o få vård.

Gäst

#454

2016-10-18 08:47

För att läkare av den kalibern behövs.de vågar sticka ut näsan för mänskligheten. Många vet att han har rätt, men vågar inte stå upp. Han är tyvärr inte den första som sätter sig i denna situation. Fram med flera som dr.Kenneth Sandström.

Gäst

#455

2016-10-18 19:40

för att Kenneth Sandström behövs som läkare. Han verkar se det andra läkare inte kan se och genom det hjälper han många människor

Gäst

#456

2016-10-21 08:37

Jag har efter fästingbett fått många problem, i likhet med tusentals andra. Sjukvården tar det inte på allvar utan hänvisar till slumpen eller psykologiska orsaker, vilka inte ens finns.

Gäst

#457

2016-11-12 18:21

För att det finns läkare som verkligen ser till patientens bästa. En stor eloge till denne läkare.
eva
Gäst

#458

2016-11-15 19:05

Lider själv av vad jag tror är borrelia men läkarna säger pmr. Har varit sjuk i 5 år. Läkarna måste vakna o inse. En klok läkare måste vi stå upp för.


Gäst

#459

2016-11-20 05:07

Konstaterad borrelia i Tyskland, ingen respons i Sverige.

Gäst

#460

2016-11-20 12:37

Denna människa, i det här fallet en läkare, tar sej tid att lyssna och undersöka dom som är drabbade men ej tagna på allvar ska finnas kvar i vårt vårdsystem!
Anders

#461 Svenska systemet doktrinerar foliehattar och mytomaner

2016-12-22 16:44

Tråkigt med byråkrati, prestige och foliehattar inom vården, det är ju en sak att det allmänna inte kan eller vill behandla då det är såpass svåra diagnoser och såpass oklara behandlingsriktlinjer, men det borde vara accepterat att behandla hos privatläkare/experimentellt med syftet att föra detta framåt. Speciellt då forskningen redan idag är såpass tydlig att det vi gör i Sverige är fel, även USA har ju detta som allmänna riktlinjer/offentliga så tidsnog så kommer ju även vi att följa det då det mesta i slutändan baseras på internationell forskning.

Socialstyrelsen fick i uppgift att hantera vårdresorna i sverige för ett antal år sedan, långtidsbehandlingar upp till flera år, forskning och diagnostik. Det man svarar är i europa gör vi detta så då stämmer inte det andra som vi inte har tittat på, samt långtidsbehandlingar fungerar inte det har man bevisat med en 4veckors kur vilket inte heller är jämförbart med behandlingar under flera år. Detta har resulterat i att vårdtagare får psykisa diagnoser, blir friskförklarade trots svåra infektioner med mera, man har ju inte gjort något rätt. Gör om gör rätt, titta på den forskning och den behandlingstyp man fick i uppdrag att titta på i dagsläget går det inte att lite på svenska riktlinjer och svenska uttalanden då man överhuvudtaget inte har tagit till sig den informationen (helt sjukt att man påstår sig ha kollat på detta).

Utredningen finns på folkhälsomyndighetens eller socialstyrelsens sida att läsa fritt, skrämmande att det får gå till såhär.


Gäst

#462

2017-03-17 23:10

Hej,
Jag undrar hvem skal behandle de sjuke borrelios patienter efter att Kenneth Sandström har förlorat sin legitimation??
jag vil dela min historie här efter att den sista borreliosläkarpaxis har blivit stängt i Sverige. I Aalborg finns der ingen behandling för mig så jag åkade til Tyskland. Min tyske behandling var mycket effektiv og jag jobbar mycket igen. För det er jag taksam. Jag åkade til BCA-clinic i Augsburg. Jag hoppas att andra kan bli hjälpet i utlandet. Det behövs energi att kolla behandling för sjuka människor. Det var svårt också för mig i februari 2015 med min borrelios sjukdom. Länket heter

 

twar

#463 Re:

2017-03-25 19:04

#9: -  

 1) Okunskap och dumhet hos läkare och myndigheter. Be vilken läkare som helst att redogöra för livscykeln hos atypiska bakterier som borrelia burgdorferi och chlamydia pneumonie. Fråga vilka typer av antibiotika som krävs och i vilka kombination och under hur lång tid för att döda dessa bakterier in vivo. Fråga vilka diagnostiska metoder som finns och vad sensitivitet och selektivitet är för dessa. 99% av svenska läkare vet inget om detta.

2) Ovilja, rädsla, feghet, egoism, lättja och ondska. Det finns läkare som känner till fakta, men vill eller vågar inte hjälpa patienter. Många läkare är fel typ av människor för yrket. För en del är det inget kall, utan en födkrok som vilket kneg som helst. En del läkare har varken tillräcklig kompetens, handlag eller empati för yrket. Det är OK i andra yrken, men det är inte OK i läkaryrket. Det är därför vi har HSAN... som verkar bestå av det värsta avskummet i läkarkåren blandat med vidriga feta byråkrater. Därav kan man kicka en VERKLIG super läkare som Dr Sandström och låta 100-tals inkompetenta, kriminella, fega, dumma, onda och vidriga utövare av läkaryrket behålla sitt leg, trots många anmälningar om skador, nonchalans och t o m dödsfall!!!

3) Prestige, positioner och ekonomiska intressen. Många professorer och överläkare har i decennier hävdat att det inte finns några kroniska infektioner, eller att dessa i alla fall inte orsakar några sjukdomar. Eller så har de hävdat att infektionerna ändå inte går att bota, endast lindra. Vad händer nu när tiden börjar komma ikapp och enstaka läkare ute i världen faktiskt lyckas bota kroniska sjukdomar med antibiotika? Många kroniska sjukdomar visar sig i grund och botten bero på kroniska bakteriella infektioner. Sjukdomar som MS, ME, CFS, astma, KOL, reaktiv artrit, alzheimer, ateroskleros m.m. har associerats med infektioner. Professorer har byggt sin karriär på att hävda att detta är s k autoimmuna sjukdomar som uppstår spontant. Ingen bot finns, endast dyra, dåliga och farliga mediciner som i bästa fall ger lite lindring och kanske bromsar upp försämringen. Men någon bot är det inte fråga om. Mycket jobb blir det för dessa läkare och professorer. Mycket pengar rullar till läkemedelsbolagen. Det skulle vara en smärre katastrof för dessa läkare och läkemedelsbolag om sjukdomarna kunder botas med relativt billig antibiotika, vitaminer och örter. Alltså måste all sådan verksamhet motarbetas.

4) Skyldiga till övergreppet på Dr Sandström är bland andra Björn Olsen och Lars Hagberg. De är personligen ansvariga för falska och felaktiga vittnesmål till HSAN.

twar

#464 Re:

2017-03-25 19:22

#383: -  

 Nu var det ju inte "det privata kapitalet" som satte stopp för Dr Sandström, utan den goda och rättvisa storebror STATEN. Fienden Socialstyrelsen, IVO, HSAN, läkemedelsverket mfl myndigheter.

Tack vare att det finns mer frihet och intelligens i andra länder kan vi få vård där med hjälp av det lilla "privata kapital" vi har kvar när staten har rånat oss.

Men naturligtvis borde vi ha rätt till "fri" vård i Sverige, med tanke på att vi betalar världens högsta skatter. Så är dock icke fallet! Men byråkrater som stoppar våra bästa läkare, det har vi råd med.

twar

#465 Re:

2017-03-25 19:26

#19: -  

 Tyvärr tror jag inte de förstår förrän de själva får en kronisk infektion med t ex borrelia eller chlamydia pneumonie. De flesta makthavare saknar både kunskap och empati och ledarskap. Tyvärr. Men en rejäl borrelia med co-infektioner kanske kan öka åtminstone den empatiska förmågan...


Gäst

#466

2018-01-27 17:48

Mitt barnbarn är nu nästan symtomfri efter drygt 4 år. Utan Kenneth Sandström hade det varit uteslutet.  nonchalerad av svensk sjukvård. Skoltrött, psykosomatisk, näringsbrist, hyperkondri m.m.  Var diagnoser hon fick. Tack vare Kenneth är hon idag på banan igen !

Magnum C Price

#467 Diagnos och behandling.

2018-01-29 12:36

jag har haft “trolig borrelia” i nu över fem år. Under denna tid har jag insett svårigheten med bara diagnos, än mindre behandling eller bot. Har alltid fått höra att enda sättet är att hitta den omtalade och numera nästan mystiske doktor x. Lagom till mina eftersökningar om den “enda” som kunde hjälpa, fick jag veta igenom media att hans licens skulle dras in och han ej skulle praktisera...där sjönk mina hoppa. Efter detta har det konstaterats att jag ej har cancer, hiv eller nåt annat. Helt friskförklarad men alltid “in pain”. Ge oss tillbaka den ende som verkar veta något om den folkhälsovådliga sjukdom. Hjälp oss få Kenneth tillbaka! 

Magnum C Price

#468 Diagnos och behandling.

2018-01-30 09:12

jag har haft “trolig borrelia” i nu över fem år. Under denna tid har jag insett svårigheten med bara diagnos, än mindre behandling eller bot. Har alltid fått höra att enda sättet är att hitta den omtalade och numera nästan mystiske doktor x. Lagom till mina eftersökningar om den “enda” som kunde hjälpa, fick jag veta igenom media att hans licens skulle dras in och han ej skulle praktisera...där sjönk mina hoppa. Efter detta har det konstaterats att jag ej har cancer, hiv eller nåt annat. Helt friskförklarad men alltid “in pain”. Ge oss tillbaka den ende som verkar veta något om den folkhälsovådliga sjukdom. Hjälp oss få Kenneth tillbaka! 

Laila Hamberg

#469

2018-02-16 08:27

Ja, det är skamligt att Svensk sjukvård inte har kunskap om Borreliasjukdomar!!!  När jag äntligen hittade en vettig Läkare, som hjälper borrelia patienter och även haft sjukdomen själv, inte ska få utöva sin läkarkompetens att hjälpa andra med sjukdomen, då är det  rena katastrofen!!! Vad har sjukvården hjälpt mig och många andra med!!???...jo "de nada",..blir så dj-vla förbannad att jag ser RÖTT!!! ..SKRIV OM LAGSTIFTNINGEN OCH LÄKEMEDELVERKET STADGAR!!!..De är GAMLA OCH FÖRLEGADE!!..Vad det handlar om är MAKT, KORRUPTION OCH PENGAR!..

Är inne på mitt 9:e år med kronisk Borrelia. Försöker bota mig själv, med alternativa medel!  

Klar att jag SKRIVER UNDER DENNA PETITION, Kenneth Sandström ska RÄDDAS OCH FÅ TILLBAKA SIN LÄKARLEGITIMATION!!!

Hoppas, hoppas att så kommer att ske!

Tack för mig

Med vänlig hälsning

Laila Hamberg