RÄDDA DR KENNETH SANDSTRÖM - AKA DR X

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition RÄDDA DR KENNETH SANDSTRÖM - AKA DR X.


Gäst

#351

2016-06-04 19:50

Har en 30-årig son som varit svårt sjuk, i troligtvis ME, i snart 3 år. Han får ingen hjälp någonstans inom svensk sjukvård.
Är rädd för att han snart mister hoppet för bättring. Har inte mycket till liv.






Gäst

#352

2016-06-04 20:03

För att jag har jobbiga symtom efter ett Borrelia bet 2014 som jag känner att jag fått fel diagnos på, samt att jag nu tar cellgifter för att försöka häva problemen . får höja dosen med jämna mellanrum. Efter Biopsi i mun och på kroppen påstår de att jag har pemfiogid -Bulös därför denna behandling. Vårdcentralen i Höör vägrade att ta ett Borreliaprov på mig när jag sökte första gången , för läkaren sa att det visar ändå ingenting, då hade jag ett handflate stort rött märke på axelen som gjorde ont ända ner i armhålan, men det brydde sig inte läkaren om att kolla upp på rätt sät. Är trött och besviken på den Svenska sjukvården som ignorerar att det finns så många följdsjukdommar av Borrelian som de ej vill kännas vid .

Gäst

#353

2016-06-04 20:38

Jag tycker att varje människa har rätt till att själv få bestämma vilken vård man önskar få.

Gäst

#354

2016-06-04 22:03

Svensk sjukvård måste förändras!

Gäst

#355

2016-06-04 22:14

Det är så viktigt att de läkare som är kunniga inom detta område får fortsätta sin verksamhet med att rädda svårt sjuka människor tillbaka till livet! Det finns beprövad erfarenhet i andra länder! glöm inte det!!!

Gäst

#356

2016-06-04 23:14

För jag vill att dr x BEHÖVS i svensk vård, för personer som inte får hjälp, har på papper på lab utomlands att de har de besvär och då behöver hjälp att bli bra, bättre, fullt friska, han ska inte straffas för att han lägger ner sin själ att hjälpa människor med de problemen de har. Har själv varit misstror i vården i över 25 år och fått olika diagnoser, bla ME/CFS Och andra, slutsats från läkare till läkare, Nu har jag sen i höstas börjat bli utredd. Efter över drygt 25 år, jag fyllde nyss 42. Vill ha mitt liv tillbaka och för att få det krävs läkare som doktor x. Skandal om lärarlegitimationen blir indragen!!! Svensk sjukvård har jag inte mycket för. Med tanke på mitt eget helvete.

Gäst

#357

2016-06-04 23:18

Dr x måste få finnas kvar för de personer som inte får hjälp inom svensk sjukvård och genomgår olika hemskheter och problem.

Gäst

#358

2016-06-05 05:33

Att denna läkare som har räddat så många liv ska få fortsätta är en självklarhet. Sverige måste vakna upp och följa Tyskland, Polen, Belgien och andra upplysta länder som inte blundar för en mkt svår sjukdom som fästingarna sprider, borrelia och co infektioner. Uppenbarligen fungerar långvarig Iv antibiotika behandling. Varför vill Sverige inte rädda liv. Vakna upp innan det är för sent.

Gäst

#359

2016-06-05 05:54

Sjukvården styrs av läkemedelsindustrin och man har inget intresse av att göra folk friska. Läkare får legitimationen indragen för att de hjälper sina patienter?! Fundamentalt fel. Homeopati och andra komplementära metoder borde vara en rättighet att välja om man vill som patient.

Gäst

#360

2016-06-05 06:13

Läkare ska primärt bota och minska lidande, INTE göra det som vårdsystemet vill, dvs undertrycka symtom hos så många som möjligt med dyra mediciner. Stå upp för det som är RÄTT, inte det ni blir beordrade att utföra.

Gäst

#361

2016-06-05 06:23

Har haft Borrelia och inte förens jag fick ansiktsförlamning började de tro på mig !

Gäst

#362

2016-06-05 06:33

Har varit sjuk till o från sen jag var 6 år gammal...Massa oförklarliga symptom som jag brottats med o som läkarna inte kunnat förklara. Det är en historia för sej..Jag har laggt min ork o pengar på alternativa metoder som ibland hjälpt jättemycket ibland inte alls..I dag mår jag för det mesta ganska bra men det är en balansgång hela tiden...Fick gjort mörkfältsmikrosopi på mitt blod för två veckor sedan..O bingo, mycoplasma o Borrelia o trombocytaggregat...Nu ska jag börja jobba på riktigt....EaseandJoy...June Villemo Evander..

Gäst

#363

2016-06-05 06:39

Sjukvården måste vakna och ta tag i det här problemet. Mängder av folk lider av det här.

Gäst

#364

2016-06-05 06:46

Det är ju hemskt vad Sverige håller på med. Finns det botemedel så ge det till människorna så slipper de ha ont. Är man inte sjukskriven så jobbar man å då får staten in pengar. Å jobbar man så mår man betydligt bättre än å vara hemma å sjukskriven. Du får ett människovärde om du blir trodd.

Gäst

#365

2016-06-05 06:55

Det är viktigt att läkarna återtar sin makt för att hjälpa och tjäna människans bästa. Idag är de fångna i sin egen status vars pris är att de är hårt styrda av socialstyrelse och Big Farma

Gäst

#366

2016-06-05 07:25

Jag valde att skriva under eftersom jag dels har haft borrelia och var vid det tillfället lyckligt lottad och fick en "dubbel dos". Anser förövrigt att svensk sjukvård har mkt som kan förbättras, allt ifrån hur man bemöter patienten till att vara öppen för alternativa behandlingar.

Gäst

#367

2016-06-05 07:29

Det är viktigt att hjälpa till att förändra vår "snäva" sjukvård!!

Gäst

#368

2016-06-05 07:43

Vi har inte världens bästa sjukvård även fast politiker gärna vill tuta i oss det. Forskning kan vara lite si och då då vissa läkemedel går igenom utan ordentlig koll och andra metoder/läkemedel aldrig testas utan det heter att tillfrisknande är anekdotiskt.

Gäst

#369

2016-06-05 08:11

Det är väl märkvärdigt, ger en behandling resultat där allt annat misslyckats borde väl kolleger och övrig sjukvård vara positivt inställd och vilja veta mera!!!

Gäst

#370

2016-06-05 08:23

Därför jag själv har varit sjuk sedan 1990 och inte fått någon vettig hjälp utan känner mig undan knuffad. Hade kanske kunnat bli bättre med konstant hjälp och uppföljning av en läkare. En läkare som bryr sig och inte ger upp. Nu får man 5 min på sig att berätta om en sjukdom man har haft i över 26 år och man mår lika dant för man får mediciner för att dölja smärtan istället för att bota den.

Gäst

#371

2016-06-05 08:34

För att det är fel. att förbjuda en läkare att rädda liv för han behövs

Gäst

#372

2016-06-05 08:38

Att denna läkare som har räddat så många liv ska få fortsätta är en självklarhet. Sverige måste vakna upp och följa Tyskland, Polen, Belgien och andra upplysta länder som inte blundar för en mkt svår sjukdom som fästingarna sprider, borrelia och co infektioner. Uppenbarligen fungerar långvarig Iv antibiotika behandling. Varför vill Sverige inte rädda liv. Vakna upp innan det är för sent.

Gäst

#373

2016-06-05 08:47

Jag hoppas verkligen inte att svenska systemet skall vara så bakåtsträvande och trångsynt att de tänker ta ifrån en läkare som faktiskt hjälper sina patienter möjligheten att göra det!

Gäst

#374

2016-06-05 09:02

Vi trenger leger som ønsker å behandle Borrelia til man er helt frisk.

Gäst

#375

2016-06-05 09:44

För att jag som sjuksköterska sett att Sverige inte hängt med i diagnostiseringspektrat av Borrelia som andra länder främst Tyskland och USA har. Då vi nu har en svensk läkare som uppmärksammar, sätter rätt diagnos och behandlar patienter med gott resultat så är det av största vikt att detta får fortsätta och implementeras i den svenska sjukvården.