RÄDDA DR KENNETH SANDSTRÖM - AKA DR X

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition RÄDDA DR KENNETH SANDSTRÖM - AKA DR X.


Gäst

#251

2016-03-06 21:56

Om han har kunskap i amnet, sa borde det finnas grund for honom att fa fortsatta.

Gäst

#252

2016-03-07 09:20

Hexjakten på läkare som tittar över tallrikskanten och har framgångsrik behandlat patienter utöver skolmedicinsk vetenskåp borde äntligen slutar. Medelålderstiden är över sedan länge!

Gäst

#253

2016-03-07 09:27

En läkare med en sådan passion för sina patienter måste försvaras!

Gäst

#254 Dr X

2016-03-07 14:34

Hej!

 

Jag har försökt få tag i Dr X då jag i förra veckan testades positivt för Borrelia och Twar. Det går inte att komma fram på det telefonnumret jag har fått av en bekant som själv fått hjälp av honom. Är det någon som vet om han fortfarande jobbar?

 

Jag har givetvis skrivit under detta och hoppas att Dr X kan fortsätta att hjälpa människor med dessa tragiska sjukdomar.

 

/Fabian


Gäst

#255

2016-03-07 16:52

Sverige måste börja se utanför ramarna och börja lyssna på patienter och ta hjälp av andra länder som exempelvis Tyskland! Vi måste vara rädda om de läkare som vågar ta andra vägar än de traditionella!

Gäst

#256

2016-03-07 21:35

Jag har själv jobbat med ett par riktigt svåra fall av Borrelia och har läst på mycket om sjukdomen. Ingen pic-nic att bli frisk och läkarvetenskapen ska ta all hjälp den kan få att lösa så här svåra fall! Allt annat är ren idioti och bara en sjuk maktdemonstration. För den intresserade, läs på om Kattklo, MSM, Kolloidalt Silver, Astragalus och Rysk Rot (de sista för immunförsvar och ork/energi). Det finns mycket därute i naturen som hjälper till i kampen mot bakterier, virus och annat.

Gäst

#257

2016-03-08 07:03

Även hjältar behöver stöd
Är själv drabbad av borrelia och Mött motgång i egen VC
Borreliker - problem med telefonsystemet

#258 Re: Dr X

2016-03-08 08:45

Borreliker

#259 Re: Re: Dr X

2016-03-08 08:46

#258: Borreliker - Re: Dr X 

 Stora problem med telefonsystemet


Gäst

#260

2016-03-08 13:19

Dr Sandströms har inte gjort något fel. Han försöker få människor i Sverige friska på samma sätt som läkare i andra länder.


Gäst

#261

2016-03-09 09:16

I min enfald trodde jag att alla läkare försökte hitta den bästa behandlingen för att läka sina patienter. Naturligtvis ska då en läkare som verkligen gör det vara kvar. Hälsar Maj Lassander.
Jonas

#262 Kämpat i över ett år...

2016-03-10 08:52

Har kämpat med sjukvården i över ett år för min sambos räkning!

Hon har gjort mer undersökningar på ett år än vad många andra gör på en hel livstid. Hon är helt sängbunden sedan Juni 2015 och klarar inte att träffa våra barn (4 och 7 år) mer än 5 minuter/dag. Hon ligger i vårat sovrum i specialsäng för att hon inte ska få liggsår, hon har hela tiden hörselkåpor eller hörselproppar för att hon är överkänslig för ljud. Hon klarar inte av ljus eller snabba rörelser då det försämrar hennes tillstånd. Tänk er att ligga i ett mörklagt rum och bara stirra in i samma väggar under 10 månader... Jag själv skulle ha blivit tokig efter en vecka!

Finns ett problem i det hela och det är att när svensk sjukvård inte hittar något klinisk evidensbaserat fel på patienter, som min sambo, så slussas de in till psykiatrin... 

Jag tror att under det senaste året har vi gått igenom 4 olika psykiatriker samt minst 10 olika läkare. 

Psykiatrin säger att hon har något somatiskt medans vanliga vården hävdar bestämt att det är psykiskt vilket medför att min sambo hamnar emellan stolarna hela tiden.

Har tröttnat på detta och fick en tid hos Dr.X nu i mars till min sambo... Pang det tog 10 minuter så hade han konstaterat att det troligtvis är Borrelia samt co-infektion och virus hon har drabbats av!

Hur kan man anmäla någon som vill hjälpa sjuka människor att bli friska igen! Det är ju det sjukvården handlar om!

Nu väntar vi på svar ifrån ett labb i Tyskland på vad hon har drabbats av så man får det på papper!

Kan tilläggas att min sambo har gjort 5 st ELISA-tester på Serum (Venblod) samt 1st PCR-test på likvor (Ryggmärgsvätska) som via den svenska sjukvården alla har varit negativa!

Det enda prov som visat positivt hittils är via ett svenskt laboratorium, dock så är det ett privatbekostat blodprov som skickades till Akademiska Laboratoriet för Mikrobiologi för att se om hon hade Rickettsia, vilket hon har enligt dem!

 

Svensk sjukvård behöver ha fler personer som Dr. Kenneth Sandström som vill förnya och vidga sina vyer mot den epidemi som Borrelia faktisk är. Tror att flertalet av de som har kroniska sjukdomar borde kolla upp om det inte är Borrelia eller andra fästingburna infektioner de går runt med...

Mvh Tröttkörd sambo


Gäst

#263

2016-03-10 10:30

Jag är sedan 2007 diagnostiserad med fibromyalgi, men är osäker på om det kan vara borrelia istället. Jag har haft borrelia flera gånger samt fästingar som satt sig utan symptom. Jag vore oerhört glad om vi i Sverige kunde få samma möjligheter som i Tyskland Själv har jag som ensamstående mamma inte råd att bekosta det själv.

Gäst

#264

2016-03-10 10:48

Och så undrar politikerna varför sjuksiffran i Sverige är så hög! Ehh?!
Vore ju bra om de läkare som KAN hjälpa i sådana här svåra fall FÅR göra sitt jobb!! Varför motarbetas sådana läkare?! Finns ingen logik i det hela!

Gäst

#265

2016-03-10 11:25

Har fibromyalgi sen ca 18 år tillbaka enligt diagnos..
Diskbråck i rygg, Menierssjukdom, döv på ena örat, grav tinnitus, Atros i tummar och knä, ljusskygg och ljudkänslig.

Gäst

#266

2016-03-10 11:34

Jag har troligtvis själv kroniska besvär efter 2 borelia infektioner men tyvärr negligerade! :-(
Sjukpensionär som vill bli frisk! Har ej hittat någon läkare (ännu) som vill ta mig på allvar!

Gäst

#267

2016-03-10 12:03

Det behövs fler läkare som han!!!!

Gäst

#268

2016-03-10 12:22

Tillsammans är vi starka :)

Gäst

#269

2016-03-10 15:00

Jag skrev på för att min moster är svårt sjuk och om en röst från mig kan hjälpa att hålla såna läkare som honom kvar, såna läkare som kan då hjälpa min moster så gör jag det!

Gäst

#270

2016-03-10 21:47

För Anki min släkting ❤️

Gäst

#271

2016-03-10 22:27

Det Dr Sandström gör är till hjälp för personer med borrelia och andra närliggande sjukdomar. Till skillnad från den vanliga sjukvården som avfärdar personer som tveklöst har borrelia! Det är INTE fel på Dr Sandström metoder. Det är fel på den svenska sjukvården som är synnerligen bristfällig och outvecklad i denna del. Man borde faktiskt skämmas!


Gäst

#272

2016-03-10 23:02

Vi trenger leger som behandler borrelia syke. Vi med Me/CFS trenger også pålitelige prøver som utesluter borrelia ol. Slik man har i Tyskland.

Gäst

#273

2016-03-11 03:48

Skrev under därför att jag själv har upplevt det samma som Jonas I inlägget "Hjärtskärande berättelse om Rickettsia och förmodligen även Borrelia". Min dotter har Borrelia och hennes liv har varit mycket begränsat. Hälsovården I Finland vänder oss ryggen fast klara tester och diagnoser från Tyskland kunde uppvisas. Slutligen blev diagnosen I Finland att hon inte var I psykisk balans vilken bestreds av psykiater.

Gäst

#274

2016-03-11 09:35

Självklart ska vården ta till allt som krävs för att finna bot! Sen om man inte alltid hållet sig inom ramarna må väl vara hänt, men läkaren visar medmänsklighet /skyldighet i sin roll, vad kan vara fel med det? Näe! Röstar för fler som han

Gäst

#275

2016-03-11 11:04

Jag vet att Kenneth Sandström är väldigt engagerad och mer än de flesta läkare vill gå till djupet med komplex hälsoproblematik. Han har en större helhetssyn och har hjälpt många som varit i en hopplös livssituation.