Häv hästmannens djurförbud

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Häv hästmannens djurförbud.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2014-09-27 06:06



Gäst

#27

2014-09-27 06:07

Önskar främst en total genomlysning av djurinspektören i detta fall (Björklund) för att fastställa hennes eventuella opartiskhet i detta fall. Björklund innehar dessvärre ett mycket dåligt rykte bland både lantbrukare och hästägare. Detta på grund av hennes upprepat tveksamma beslut, egna regler vilka ska efterlevas "annars"....

Gäst

#28

2014-09-27 06:30

Tyvärr kan han aldrig få tillbaka sin fina otroligt välskötta och välkörda hästar :( Tänka bara vilket jobb han har lagt ner på att få dessa hästar att gå för alla redskap. Jag vet jag kör in arbetshästar och det är inte gjort på en kafferast. Jag hoppas innerligt att han ska få djurförbudet hävt och att några vänliga själar kan SKÄNKA han 3 st fina märrar som han kan fortsätta sitt jordbruk med. Sen kan även VI andra som vill ha han kvar ställa upp vid skörde tider och göra det lite lättare för han. Visa myndigheter att så här får det inte gå till. Han är en av få som kan bruka jorden om det skulle bli kris eller krig i sverige, en vi har mycket att lära av. Tänk på det. Tycker även han kan få tillbaka några kossor de mådde inte heller dåligt. Han behöver den nyttiga mjölken för att orka hålla på.


Gäst

#29

2014-09-27 06:45

Jag undrar hur många lagbrott myndigheterna gjorde sig skyldig till? Brott mot lagen omverksamhet inom djurs hälso- o sjukvård, EGs förordningar, djurskyddslagstiftningen, Brottsbalken, Rättegångsbalken, de mänskliga rättigheterna mm. Det är en skam för Sverige med djurskyddet! I Finland tex omhändertas endast några få fall om året medan i Sverige så ser polisens djurstallarna till att tjäna miljoner med hjälp av myndigheterna. Undrar om Insp Ingela ens är behörig att få jobba ute i fält, begär ni också ut henne CV enl lagen om offentliga handlingar.

Gäst

#30 Re:

2014-09-27 06:47

#27: -  

 Har du fall så kontakta Astrid på www.forystablogg.wordpress.com

 


Gäst

#31

2014-09-27 06:56

Vidrigt gjort. Dom där hästarna hade ett aktivt o riktigt liv,till skillnad mot många stackars hästar som står parkerade i små hagar o bara står o hänger,syns lång väg hur olyckliga dom är. Ge er på riktiga djurplågeri ! Försent för mannens hästar har ni ju mördat,men han kan få rätt i alla fall

Gäst

#32

2014-09-27 07:28

Detta var alldeles fruktansvärt! Låt honom få tillbaka rätten att få ha djur! !!

Gäst

#33

2014-09-27 07:40

Låt hästen stanna hos sin ägare

Gäst

#34

2014-09-27 08:35

Han har aldrig plågat ett djur så varför ska då han plågas!?

Gäst

#35

2014-09-27 09:48

Jag hoppas att så många som möjligt skriver under detta, så han får leva som gan gjort tidigare!!! Håller tummarna att han vinner i slutänden.

Gäst

#36

2014-09-27 11:50

så nu har jag kommenterat /Therese Hagel

Gäst

#37

2014-09-27 12:06

Ingela: Jag skäms över att ha samma förnamn som du. Sluta upp med din inhumana behandling av detta ärende, släpp prestigen och ge honom hans hästar till baka. Jag säger som Carl Bildt: Vet hut! Vet sjufaldigt hut!

Gäst

#38

2014-09-27 12:52

Helt sjukt att en människa som verkligen brinner för detta får djurförbud!

Gäst

#39

2014-09-27 15:07

Självklart ska djurförbudet upphävas direkt!! Man såg ju hur väl han tog hand om sina hästar för tusan!! Han älskade dom o dom honom! Kunde vem som helst se!

Gäst

#40

2014-09-27 17:04

En hedervärd man som tar hand om vårt kulturlandskap , håller traditioner vid liv och gamla bonde redskap. Tar hand om sina hästar och älskar , värnar om dem mer än andra djur i vårt land. Sluta er tråkiga byråkrati, erkänn ni gjort fel. För rrättvisans och den lilla människans skull

Gäst

#41

2014-09-27 18:20

Låt den stackarn ha sina älskade hästar finna andra hästar som far illa lägg krutet på det istället

Gäst

#42

2014-09-27 18:33

Skandalöst att denne godhjärtade man, som älskade sina hästar har djurförbud. Hästarna verkade ha ett liv som är få förunnat idag. Hade hästarna kunnat tala, så hade de aldrig velat komma därifrån. Nu när länsstyrelsen fick bestämma vad som var "bäst" för dom, är de döda. !

Gäst

#43

2014-09-27 19:24

Han skulle ha fått behållt hästarna, dom mådde så himla bra. Älskade sin bonde.

Gäst

#44

2014-09-27 20:43

Ingela Björklund har av egenintresse drivit igenom detta djurförbud utan någon riktigt saklig grund. Detta har skett på mycket lösa grunder.
Häv detta djurförbud omgående.
besuro

#45 Re:

2014-09-27 20:49

#34: -  

 Det ligger troligen ekonomiska intressen bakom detta i grannskapet för att tvinga denne fridens man att lämna sin gård. Huruvida Ingela Björklund har påverkats i detta syfte låter jag vara osagt. Dock stinker det omkring detta beslut!


Gäst

#46

2014-09-27 22:11

Detta är inte första och heller inte sista felaktiga djurförbud på genomskinligt felaktiga grunder, om vi inte lyckas stoppa länsstyrelsen

Gäst

#47

2014-09-28 06:46

Någon måste se till att denna kvinna får försvinna från länsstyrelsen. Hon gör inget annat än jävlas med folk, dom har ett helvete med henne på slakteriet i Kalmar

Gäst

#48 Häv Hästmannens djurförbud

2014-09-28 08:54

Jag brukar ha respekt för lagen och juridik, men deta är ofattbart. Hur kan de låta en sådan uppenbarligen inkompetent människa som Ingela Björklund orsaka så mycket skada i lagens namn! Är det likadant med alla s.k. djurskyddsinspektörer och de på länsstyrelserna vad är de för jurister? Skrämmande. I slutänden var det ingen som brydde sig om hästarna mer än denne man. Hoppas Uppdrag granskning tar upp ärendet så svenska folket får se hur godtyckligt det går till i detta landet. Djuren bryr de sig inte om, bara att sätta åt människor.


Gäst

#49

2014-09-28 08:55

Vanskötta hästar? De enda som är vanskött här är ärendet!

Gäst

#50

2014-09-28 09:46

Det har gått prestige i detta.Finns mycket värre saker för myndigheten ska syssla med. Hästarna mådde bra. Vad jag förstår är det djurskyddets skyldighet att först och främst hjälpa djurägaren om dom ser att något är fel. Fanns inget fel i hur Stig-Anders behandlade sina hästar. Tyvärr lever inte hästarna idag och det är myndigheternas fel. Google gärna på Ingela Björklund!