Förskoleupprorets namninsamling för bättre förutsättningar i förskolan

Förskoleupprorets namninsamling för bättre förutsättningar i förskolan / Uppdateringar / Manifestation för förskolan / Kommentarer

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2014-09-25 21:17



Gäst

#2

2014-09-26 05:12

Frida Samuelsson, Gislaved

Gäst

#3

2014-09-26 10:26

Christian Neckling

Gäst

#4

2014-10-10 17:55

Det är verkligen dags! Förskolorna riskerar i allra högsta grad att gå samma öde till mötes som fritidshemmen har gjort!Tro mig jag är Fritidspedagog lämnade fritidsverksamheten för snart 20 år sedan då vi gått från 2 lärare på 15 st 7-12-åringar till 2,5 lärare på 46 6-9 åringar!Jag insåg att mina ambitioner och mål med mitt arbete inte överensstämde med politikernas beslut och det har som ni vet eskalerat sedan dess. Nu arbetar jag i förskolan för att jag trodde att här skulle jag få bättre förutsättningar, men det tenderar att gå åt samma håll! Är det så det ska vara? en förvaringsplats i stället för en en miljö där barn kan växa och känna sig trygga få den tid de behöver för att utvecklas.
Kraven ökar men förutsättningarna minskar...Låt oss få möjlighet att utföra våra uppdrag så att alla barn i förskolan och skola får den rättmätiga tid de behöver! Tack för att ni vågar och står upp och tar plats! Hoppas att det får gehör!