Flyktingaridanderyd

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Flyktingaridanderyd.


Gäst

#1

2014-08-30 18:04

Tycker att Danderyd nu kan anstränga sig lite
extra nu när behovet är så oerhört stort..
Kommunen har ttidigare uppfyllt kraven om flykting-mottagande, men nu behövs mer!!

Gäst

#2

2014-09-28 15:53

Otroligt bra initiativ!
otta pagels fick

#3

2014-11-25 00:38

sämst

Denna post har tagits bort av sajtansvarig (Visa detaljer)

2015-04-23 16:54


utrikeskorren

#5

2015-08-02 21:31

Du Saga Bowallius kan ju ta och upplåta ditt flickrum och flytta ut i ett tält på tomten. Helt utan ersättning naturligtvis. Du kan visa vägen genom att gå före opinionen som ni politruker alltid säger er vilja göra.
Men detta har du naturligtvis inte en tanke på att göra utan i vanlig ordning handlar det om att göra karriär för en politisk broiler och detta med hjälp av andras pengar.

Otroligt patetiskt! 


Gäst

#6

2015-08-18 17:23

Bra, klart vi också ska ta ansvar
Bernd

#7 Rest in peace, Sweden.

2015-08-24 09:51

It was good while it lasted.


Gäst

#8

2015-09-12 13:45

Hoppas SJ kör mågra busslaster med kreativa pensionsräddare till Danderyd.


Gäst

#9

2015-09-12 16:21

Därför jag anser att vi måste hjälpa andra människor vars hus o ägodelar är borta, vars land står i krig, som upplevt människoslakt, mord, misshandel, våldtäkter, sett anhöriga skadas o dödas, som är trötta och som behöver en hjälpande hand. Tänk om det hade varit tvärtom? Jag vill göra allt jag kan för att hjälpa dem som behöver hjälp. För att jag kan och för att jag vill.
Nisse i Farsta

#10

2015-09-12 16:26

Grattis Danderyd nu kommer era räddare med tåg buss och privat flyg från Somalien


Gäst

#11

2015-09-12 23:31

Jag tycker som ni vet att debatten om migration är förljugen och komplett bananas. Jag tycker vår migrationspolitik är bisarr och vår integrationspolitik är usel. Kort sagt finns det väldigt lite jag inte vill ändra på i de här frågorna.

MEN en sak är självklar för mig: Av de flyktingar som kommer till Sverige borde många fler hamna här i Danderyd - helst på min gata*. Om vi bara fixar bostäder så har vi helt fantastiska möjligheter att ge dem en bra start.

*) Obebyggd mark finns precis mitt emot vårt hus. Grusplaner efter tillfälligt dagis. Detaljplanen skall ändras så vi har minst ett par år att lira med. Jag föreslog det på ett kommunmöte förra veckan och tror jag fick med mig flera på det spåret.

Gäst

#12

2015-09-16 18:16

Jag tycker att det är viktigt att människor på flykt hittar ngnstans där de är välkomna, och att alla kommuner i Sverige tar sitt ansvar!