Karlstad MX Framtid...

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Karlstad MX Framtid....

Niklas Högmodig

#26 Svemo är inte ett alternativ får vi hoppas.

2014-09-01 08:40

 

Om det nu är så illa som den andra sidan vill påskina så är det väl bara att redovisa allt så är saken ur värden. Jag  vill tro att allt är i sin ordning och att styrelsen skött sina åtaganden.

 

Har de inte gjort det så är det värre. För det vet jag vad det innebär efter att jag varit med om det i annan förening. Där slutade det med rättsligt efterspel för ordföranden.  Området måste vara kvar och säkras för framtiden.  Det vore mycket bra om gnällspikarna kunde få se en total redogörelse över konton mm så de höll tyst i fortsättningen.

 

Men fram tills redovisningen är gjord  så kan jag förstå att ett intresse finns att syna stadgarna och att de efterlevs.  Sittande styrelse har gjort ett mycket beundransvärt arbete. Dock behöver nog styrelsen ha hjälp med diverse administrativ hjälp i fortsättningen som jag ser på det. 

 

Sen kan jag tycka att det är synd att medlemmarna inte vänt sig direkt till styrelsen för att lösa meningsskiljaktigheter innan man skapar ett uppror. Men det kanske de redan gjort?

För övrigt! Styrelser väljs av medlemmarna. Ingen kan avsätta en styrelse utan det gör medlemmar via röstning på årsmöte. För er som inte har full koll på hur det funkar. En styrelse sitter som förtroendevald av medlemmarna i 12 månader/eller annan tid. Styrelsen ska följa föreningens stadgar till 100%.Det hoppas jag att det har gjort gällande allt  för allas bästa .

 

/Niklas Högmodig