Karlstad MX Framtid...

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Karlstad MX Framtid....

En som skrivit på för förändring

#1 mycket bra skrivet

2014-08-26 21:32

Nicklas,

 

Jag tror att de som skrivit på uppropet anser att "eldsjälarna" har gjort ett ypperligt jobb i det stora hela, vad uppropet handlar om är öppenhet, dialog och ordning och reda. Alla medlemmar har passion för sporten och vill inget hellre än att utöva sin sport, men den totala bristen på vilja att ta dialog, stöd och strukturerad hjälp av medlemmarna, resulterar i ett missnöje. Svar på enkla frågor direkt till styrelsen uteblir och om svar kommer så är undertonen "det skall du skita i".

 

Öppenhet och dialog i det förtroende en styrelse har fått av medlemmarna är vad uppropet handlar om, inget om att elsjälar skall bort, tvärt om hur kan klubben förbättras och utvecklas tillsammans, eldsjälar och övriga medlemmar där medlemmarna ställer upp på tävlingar, arbetsdagar och som klubbvärdar. Där vi tillsammans breddar vårt kontaktnät för ytterligare sponsorer, mer medlemmar och en trivsam klubb som alla är stolta över.

 

Det krävs visst minimum av ordning och reda för att vi skall få vara kvar i Svemo, det är endast denna nivå uppropet kräver. 

 

Jag anser inte att ovanstående är något orimligt att kräva av en styrelse, vad tycker ni ?


Gäst

#2

2014-08-27 03:21

Tack:)

Gäst

#3 Uppenbara fel

2014-08-27 04:57

Årsmöte hålls inte på rätt sätt. Protokoll från årsmöte finns inte att tillgå för medlemmarna, vilket i sig är en miniminivå av dokumentation som klubben ska tillhandahålla.

Ingen revisor har granskat ekonomin för att rekommendera årsmötet att ge styrelsen ansvarsfrihet. Vilken ekonomi finns det i klubben?

Synd att ni lägger ner er på detta, då sittande styrelse bryter mot stadgarna.

Man kan inte bevilja en sådan styrelse ansvarsfrihet!!


Gäst

#4 Förvånad

2014-08-27 05:22

Jag var på årsmötet !!! Var ni??

Åsmötet hålldes efter den ordningen som krävs,

så jag ser inga felaktigheter i det, frågor kunde ställas.

ansvarsfrihet utfrågades,rösträtt fanns med verksamhetsberättelse fans också 

 

Niklas

#5 Vore bra

2014-08-27 06:36

Om ni som skriver på ser till att betala medlemsavgiften

Niklas Pettersson

#6 Namn tack...

2014-08-27 07:05

Hej,

Jag kommer inte svara på alla inlägg på denna kommentator sida...jag såg hur det blev på Gästboken och det är ju bara pajkastning hit och dit.

Jag har skrivit mina tankar och hur jag känner, om någon vill diskutera detta med mig på en normal nivå så är ni välkomna att ringa eller maila mig.

Mitt telefonnummer står ju på Kalstad MX hemsida.

En sak kan jag ju dock besvara och det är ju så att efter samtal med en del personer på den andra listan så verkar det inte som det vet vad det är de skrivit på och vad det innebär. Flera punkter i det inlägget håller jag helt med om; öppetider, klubbvärdar, information m.m. men notera att jag också poängterar att som läget ser ut nu och med de förutsättningar som finns så är jag nöjd med hur klubben fungerar.

Jag skriver också att jag är säker på att inom en kort framtid så kommer allt vara perfekt inom klubben, och med allt vad det innebär. Glöm inte att det är ideelt arbete vi talar om.

En annan sak som är anmärkningsvärd är ju också hur bildandet av den gruppen mot styrelsen uppstod. Jag tycker inte att man gör som ni har gjort och det är min personliga åsikt. Jag har varit med om liknande i mitt arbetsliv och det kändes absolut inte bra. Ofta och så också i min erfarenhet så grundade allt sig på missförstånd och olika sätt att se saker på, är ganska säker på att så är även fallet här.

Ha en fantastisk dag...full gas =)

 

Kluven

#7 För många frågetecken

2014-08-27 11:53

Några av mina frågetecken som jag säkert tror fler delar med mig:

- Om jag inte minns fel har ett mötesprotokoll från senaste årsmötet efterfrågats, och trotts intensiva påtryckningar har nuvarande styrelse inte kunnat framvisa detta?

- Likaså ekonomin, kan ni redovisa den? hur mycket pengar finns i klubben egentligen? Vi vill veta vart våra pengar går så att varannan krona inte "mystiskt försvinner" eller investerars på lösningar som inte håller (hört nått om ett bevattningssystem som inte kommer funka tex).

- Har även hört att medlemmar har haft det svårt att plocka ut tävlingslicens då de inte varit registrerade som medlemmar på idrottonline - Detta kan vara ett sätt att plocka ut svarta pengar, rent slarv eller ett helt naturligt mänskligt misstag.

- Informationsspridningen är under all kritik

- Styrelse förefaller negativt inställd till enduron fast det borde vara en fin inkomstkälla för dem, visa lite intresse!!!!

- Hur ser styrelsen på framtiden, vart är klubben på väg, hur skall våra pengar investeras?

 

Å andra sidan, sittande styrelse har lagt ner ett hästjobb, iaf på crossbanan, skulle kunna ge nuvarande styrelse fortsatt förtroende MEN en dialog bör tas med det andra partiet, är ingen enskilld människa utan en hel hög med folk som skrivit på som uppenbart känner ett missnöje och det bör styrelsen ta på allvar för att se till klubben som helhet...

Geir Halvorsen

#8 Geir Halvorsen

2014-08-27 13:55

Varför skriver man inte sitt namn när man ställer frågor här? Skäms ni över vad ni skriver?

snart fd medlem!!

#9

2014-08-27 14:29

Jag förstår inte riktigt detta...

Ni som klagar och klagar, har ni ens hjälpt till med denna klubb?  Jag menar, det är absolut inte enbart styrelsen som ska se till att crossbanan, endera spår, parkering, kiosk, planering osv ska fungera! Som ALLA vet är detta en ny klubb, vilket betyder att allt inte funkar ännu, hur konstigt är det? Hur kan ni ens ha mage att klaga på de stackarna rent ut sagt som lagt och fortsätter lägga sin själ i denna klubb, utan att ens få ett tack?! 

Detta är riktigt j**la pinsamt att se hur pengagiriga lata jävla har mage att sitta på sina feta arslen och bara klaga!!! 

Istället för att sitta på internet och klaga, dags att gå på mötena, se vad de säger och fråga frågor?! Erbjud er att hjälpa till med allt ansvar dessa människor får ta på sig,  och den skiten som de får ta ska absolut inte ta, de är hela klubbens ansvar att hjälpa till och vara stöd. 

 

Ska detta bli samma saga som kils crossbanan?  5 personer av flera 100 tals ska bara få jobba och ta skit för att de resterande 100 människorna vara ska få leka av sig och klaga på de stackarna som kämpar och lägger all sin energi och privatliv på att hålla ordning?! 

 

Nej fyfan! Skäms på er! 

Ta mer ansvar allihopa,  annars har ni ingen jävla klubb kvar! 


Gäst

#10

2014-08-27 19:27

Vi är gästförare på eran bana och är väldigt imponerade av vad ni åstadkommit, bra kämpat stå på er och slutför banbygget, har följt gästboken och är inte speciellt imponerad om hur vissa verkar bete sig, tack för ordet

Gäst

#11

2014-08-27 20:59

Förstår inte hur folk i en klubb vill få bort eldsjälar från en förening när inte folket i fråga grejar på banan .tim och ni andra själar ni gör ett sjukt bra jobb .. mvh säffle medlem

Gäst

#12

2014-08-28 06:21

Jag har kört både på banan och enduro slingan, jag tycker de fungerat alldeles utmärkt, bra jobbat !

Gäst

#13 Om man läser vad som skrivs

2014-08-28 07:25

och begrundar det noga istället för att bara läsa ett fåtal ord och sen dra egna slutsater på vad skribenten avser, så kanske fler skulle inse att vad klubben behöver är ledarskap och kommunikation.

Eldsjälar finns det, men vad gör det om ingen leder och kommunikationen uteblir. I en såpass stor klubb kan man inte räkna med att det funkar att medlemmarna själva söker upp arbete, utan det är styrelsens jobb att leda och egagera.

Ett bra sätt kunde vara med arbetsgrupper där eldsjälar och andra medlemmar kunde få delegerat ansvar av styrelsen för att ta hand om exemplevis skötsel av crossbana, anordna tävlingar, etc etc.

Om styrelsen eller någon av arbetsgrupperna planerar arbetsdagar och dessa utlyses i god tid innan via mail, sms, hemsida och lappar vid banan så tror jag det är större sannolikhet att medlemmar sluter upp. 

Som det är idag när ledarskapet uteblir och styrelsen har lite svårigheter att engagera medlemmar, ja det är faktiskt styrelsens uppgift, så blir det så att styrelsen gör allt jobb.

Det handlar inte om att slänga ut någon ur klubben, snarare att säkra klubbens framtid genom att få en styrelse som kan leda och engagera, och eldsjälar och medlemmar tillsammans i arbetsgrupper för att utföra.

Nån form av förändring behövs för att säkra framtiden för klubben. Som det är idag så finns alltid risken att vi tom kan uteslutas ur Svemo.

 


Gäst

#14

2014-08-28 09:15

Du som skrev tidigare inlägg har tydligen inge aning om nånting!!!

styrelsen har sökt med ljus o lyckta efter hjälp,

det är medlemarnas egena vilja som uteblivit,,

vad är det som är så svårt att förstå !!!

börja och visa er o hjälp till NU!!

Åksugen

#15 #14

2014-08-28 10:21

Sluta spamma, åk iväg o kör med maskin istället o fixa till banan innan helgen!!

Danne

#16 Tummen upp

2014-08-28 14:03

Verkar som en del har förmycket fritid och ska gnälla för allt, en eloge till eldsjälarna. Skulle inte banan finnas så skulle det gnällas för det bla bla bla bla bla....    Hela min familj älskar det ni gör och barnen skiner som en sol när vi säger att till helgen blir det banan.   Gör som om ni skulle få en mås skit på axeln, bortsa bort det och kör vidare grabbar och tjejer.

Mvh Danne

:-)


Gäst

#17

2014-08-29 22:08

Vad är tanken med den här kampanjen? Vad är det ni skriver under på? Bara en stödgrupp för era bästa polare och farsor?

Den andra underskrifts gruppen är till för att få till ett nytt årsmöte och eventuellt byta ut styrelsen, det spelar ingen roll om 90% av alla medlemmar skriver under här då den andra gruppen bara behöver 10% för att ett nytt årsmöte skall införas. Ni är ute och cyklar som vanligt.

gäst

#18 #17 får nog läsa på lite

2014-08-30 08:15

Din idiot.. Du vet väl inte ens vad du har skrivit under på? Det ni är på gång att göra är att avskäda sittande styrelse. Dvs att ni måste ha en ny styrelse klar. Har ni det eller skall ni sitta själva?


Gäst

#19 Re: #17 får nog läsa på lite

2014-08-30 10:18

#18: gäst - #17 får nog läsa på lite 

Du som verkar så påläst får gärna länka till dessa föreningsregler.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2014-08-30 10:31



Gäst

#21

2014-08-30 10:43

glöm inte att det är en motocross anläggning vi bygger upp o det tar sin tid 

 Om ni tycker att mina tankar och funderingar angående Karlstad MX är någorlunda vettiga och ni också känner att ni vill stötta sittande styrelse att sitta kvar på sina poster, så vänligen skriv på min namninsamling för en fortsatt spännande resa på Hynboholms området och Karlstad MX´s framtid.(detta va det vi skrev på mycket bra tycker vi rent o fin skrivet o inte något på hopp)

Välj ett smeknamn

#22 Uteslutas ur SVEMO?

2014-08-30 10:56

Vad innebär det om vi blir uteslutna ur SVEMO, vilket inte är omöjligt om vi inte uppfyller de krav som sätts på SVEMOs medlemsföreningar.

Kan vi då ha ett serielag som tävlar?

Kan vi då anordna tävlingar?

Öppet för motion kanske är ok även om man inte är med i SVEMO?


Gäst

#23

2014-08-30 15:12

Utan Swemo ingen körning, länsstyrelsen drar in tillstånd och polisen likaså


Gäst

#24

2014-08-30 16:09

Styrelsens ansvar

 

http://www.svenskidrott.se/Bildaidrottsforening/ styrelsens ansvar

 


Gäst

#25

2014-08-30 18:10

Så om vi leker med tanken att det ändå är så att de flesta medlemmar inte är intresserade av att tävla i klubbens regi, så räcker det alltså inte att man sköter bana och område för att få ha banan öppen för klubbens motionsåkare samt diverse gäståkare?