Förstör inte kulturen i Märsta!

KOnsthall_Märata1.png

Att lägga ned Konsthall Märsta förstör många års uppbyggnad av en av Sigtuna Kommuns viktigast kulturangelägenheter. Nästa års antagna kommunala budget säger detta och det är hög tid att protestera!

Internationellt väletablerade konstnärers verk har visats på Konsthall Märsta, som attraherat en bred publik. Kvalitet och nivå på utställningarna har tagit tid att bygga upp. Detta tillsammans med en viktig pedagogisk barn- och ungdomsverksamhet kan nu gå förlorad! Konsthall Märsta har varit en mötesplats för alla oavsett var de kommer ifrån.

Kultur i samhället är viktigt! Skriv därför på denna namninsamling och visa för de styrande i Sigtuna Kommun att behovet och viljan att behålla Konsthall Märsta är stor. Slopa nedläggningen!

Namninsamlingen kommer att presenteras för kommunsstyrelsens ordf. Olof Holst.

Din röst är viktig! Tack för dit engagemang!

Sigtuna Kulturförening. Karen Salmose    Kontakta namninsamlingens skapare

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.

Du kommer att få ett e-postmeddelande med en länk för att bekräfta din signatur. Vänligen kolla din inkorg (och skräppostmapp).