Folkhögskolornas filial i Filipstad får inte läggas ned!

Kultur- och bildningsnämden beslutade 3 Ocktober 2023 att lägga ned Folkhögskolornas filial i Filipstad. Totalt handlar det om 30 utbildningsplatser för allmän kurs på både gymnasie och grundnivå.

Det är ett beslut som har krossat oss elever på molkomsfolkhögskola. Vi alla som går här en utsatt grupp som har olika bakgrunden. Vi är kvinnor som precis lärt oss svenska alfabetet, vi är elever med en hatfull bagrund, vi är elever som inte hade gymnasieexamen av olika ankedningar blandannat ADHD, mobbing etc...

Vi går här för vi har mål och den här skolan är chansen som vi alla här har missat. Nu har vi tagit tag i våra studier och är här för att lyckas ni får inte krossa oss en gång till. Nu har vi brist på möjligheter! Våra liv och kunskaper är begränsade.

Filialen i Filipstad får inte läggas ned, vi ska fortsätta ha undervisningen vi behöver och utvecklas som människor och individer och målet med den här namn insamlingen är att Molkomsfolkhögskolan i Filipstad ska inte påverkas eller läggas ned!

Låt filialen stå kvar!

Genom att underteckna godkänner jag att Doha Badran lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.