Fler dagmammor till trelleborg

Hej

Intresset för dagmammor har ökat mer och mer överallt i landet. Men samtidigt drar många kommuner in på det då de inte anser det finns intresse för det. Eller för att de vill att alla ska gå i förskola.

Jag personligen vill gärna att ett alternativ ska finnas, för förskola funkar inte för alla barn. Speciellt inte när barngrupperna blir större och större men samma mängd personal.

För en månad sen fanns det 4 dagmammor, nu finns det 3 i Trelleborg och det finns inga planer på att utöka eller täcka upp för den 4:de. Dessa dagmammor har redan fullt. Detta betyder att det kommer ta lång tid att få en plats. Tänkt själv hur länge ett barn går på förskolan. Samma gäller hos dagmamma.

Så är ni intresserade av att ha dagmammor kvar samt att Trelleborgs kommun ska utöka så fler platser finns. Skriv under!

Ju fler som skriver under desto bättre, lämna gärna en kommentar med. Så har vi en bra grund när vi vänder oss till ansvariga.