Fartkameror i Forsa!

Alla vi som bor i Forsa vet att det är 50kmh som gäller genom "samhället". Det finns gott om skyltar som talar om detta. Ändå är det otroligt få som håller den hastigheten.

De flesta kör i minst 70kmh, och många betydligt fortare än så. Vi som bor vid bron nedanför Vingåkerskorset hör varje dag hur den tunga trafiken som kommer från det hållet drar på så hårt de kan i backen ner för att få upp farten så mycket som möjligt, helt utan hänsyn till att det är 50kmh som råder och sträckan kantas av skyltar som varnar för lekande barn!

Därför startar jag nu en namninsamling som vi kan skicka till Trafikverket med krav på att kameror sätts upp från båda hållen genom Forsa.

Christoffer Öqvist    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Christoffer Öqvist överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.