Bygg en multihall i Vallentuna!

Namninsamling_-_Bild-91.png

Vallentuna växer och det gör även kommunens idrotts- och föreningsliv. Bristen på funktionella anläggningar för att bedriva kvalitativ verksamhet blir allt mer påtaglig för föreningarna i kommunen. Detta påverkar förmågan att aktivera barn- och ungdomar och ökar risken för att vi tappar aktiva helt eller till föreningar i andra kommuner.

En multihall för fotboll, friidrott och andra aktiviteter gynnar alla idrotter i kommunen. Tillgängligheten av funktionella idrottslokaler ökar samtidigt som det frigör tid i kommunens befintliga sporthallar. Detta ger föreningslivet i Vallentuna möjligheten att fortsätta utvecklas. En hall är en långsiktig och hållbar investering som gynnar kommunens barn och ungdomar.

Idrotten bidrar till minskat stillasittande, förbättrad folkhälsa och minskat utanförskap. Idrott skapar tillhörighet och gör att barn klarar av skola bättre. Det är dags att kommunen investerar i våra barn och ungdomar genom att ge oss föreningar rätt förutsättningar att aktivera och behålla våra idrottare.

Låt oss visa vad den ideella kraften i föreningslivet kan uppnå genom att sluta upp runt denna namninsamling. Ge ditt stöd till att en multihall för fotboll, friidrott och andra idrotter byggs i Vallentuna.

Klicka på läs mer nedan för att ta del av hela skrivelsen.

Tack för ert stöd!

Vallentuna BK - Vallentuna BK Damfotboll - Bällsta FF
Brottby SK - GoIF Kåre
Vallentuna Friidrott - Vallentuna Hockey - Vallentuna Konståkning
Vallentuna IBK

föreningar-9.png

Idrottsföreningar i Vallentuna    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Idrottsföreningar i Vallentuna lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.