Bowlingbull Jakobsberg Jakobsberg bowlinghall

• Bowlingbull i Jakobsberg
  • Jakobsbergs bowlinghall kan försvinna.
  • I oktober 2018 kan handikappade bowlare småbowlare och pensionärsbowlare stå utan bowlinghall.
  • Bowlingklubbar kan splittras om bowlinghallen läggs ned pga hyreshöjningar.
  • Järfällahus och Järfälla kommun slår undan benen och sparkar på de handikappade bowlarna aom redan ligger ner.
  • Handikapp klubbarna kommer inte ha någonstans att ta vägen, småbowlarna och pensionärsbowlarna kommer inte heller ha någonstans att ta vägen.
  • Flera 100 bowlare står utan bowlinghall för att Järfällahus och kommunen kan höja hyran som det pratas om.
  • De handikappade Parabowlarnas trygghet, hem och det don älskar mest rycks ifrån dom om hallen stänger/läggs ned.

Det här är vad JÄRFÄLLAHUS och Järfälla kommun gör mot handikappade bowlare småbowlare och pensionärsbowlare, saknar ord för hur dom behandlar oss bowlare. Det är lågt, vidrigt och skamligt!

De duktiga tränarna i bowlinghallen förlorar sina jobb och kan inte längre träna oss bowlare och göra det don brinner för

Hallägaren och personalen som engagerat sig i parabowling ungdomsbowling och pensionärsbowling står också utan bowlinghall utan någonstans att ta vägen, deras trygghet försvinner också.

Parabowlarnas hemmahall trygghet och hem där dom kan utöva det dom älskar mest och vara sig själva rycks ifrån dom.

Bowlinghallen är dessutom anpassad med hiss för rullstolsburna bowlare och klotramper finns dom de bowlare som inte klarar av att kasta iväg klotet som vanligt.

Stora matcher spelas i hallen både stormatcher för Parabowlare och andra bowlare.

Vi bowlare kommer inte längre ha någon hall någon trygghet att gå till om bowlinghallen läggs ned.

Vi kommer inte kunna utöva det vi älskar mest av allt BOWLING för att hallen kan läggas ned.

Många av de handikappade bowlarna klarar inte av den förändringen och kanske inte hsr möjlighet att följa med på resan till en annan hall,  det dom älskar mest försvinner för dom, vart ska vi bowlare ta vägen? Vad ska vi göra då? Vart ska vi ta vägen? Vadska vi som bara har bowlingen och brinner för bowlingen göra?

Bowlingbull är det bästa vi har, vårat hem, våran trygghet, vårat allt

Med denna namninsamling kan vi samla in namn som sen skickas till Järfällahus och Järfälla kommun där vi visar vårat missnöje kring att hallen kan läggas ned och deras behandling av de handikappade bowlarna, småbowlarna och pensionärsbowlarna.

Med denna namninsamling kan vi sätts press på Järfällahus och Järfälla kommun och samtidigt visa hur oerhört illa dom behandlar oss bowlare.