Bojkotta teaterpjäsen "Jihadisten"!

Det är inte värdigt att mana på med mantrat "allas lika värde" när det degraderas och rent av förintas den dagen någon tar en annan människas liv i terrorns namn!

Indoktrinering av samhället tar allt mer groteska former och uttryck.

Nu var det dags att spotta på offer för islamistisk terrorism genom "nyansering" av svenska jihadister. Här har vi alltså en teaterpjäs där regissörens syfte är att "förmänskliga" brutala mördare genom att jämställa dem med deras offer då båda är människor. Publiken uppmanas att "våga" se jihadister som vanliga människor.

Varför?

Vad är budskapet? Blir vi mer solidariska, moraliska, medmänskliga och godare om vi vågar se förövare som människor?

Avhumanisering avser en propagandametod och en psykologisk process som syftar till att omdefiniera, isolera och degradera människor till ett mer angreppsvänligt element, så som ett djur eller ett känslolöst och oförstående föremål.
Jihadister kan inte avhumaniseras på något sätt. De är våldsamma, brutala, kallsinniga, samvetslösa, destruktiva, onda och farliga mördare som utplånar allt från män, kvinnor, barn till frihet, demokrati och sekularism.
Att likställa jihadister med vanliga människor är att kränka, sparka och spotta på terrorns offer. Att uppmana andra att se dem som vanliga människor är högst motbjudande. Har regissören tänkt på offer och hur de ser på dessa monstruösa förövare?

Konsten i att skuldbelägga offer om de vägrar se förövare som människor genom "rätt" värdegrunds indoktrinering är slående.
Vad vill man åstadkomma med denna sjuka ideologi som rättfärdigar, förskönar, trivialiserar och sympatiserar med något som symboliserar omänsklighet, grymhet och ondska?

Teaterpjäsen speglar ett samhälle som har infekterats av en obehaglig och skrämmande skenhumanism, förvriden empati och fanatism och som saknar moralisk kompass där man avhumaniserar offer i dubbel bemärkelse.