Bevara gyn i Lidköping

Kravet är enkelt: Öppna gynmottagningen i Lidköping igen och låt den förbli öppen tillsvidare!

I Nya Lidköpingstidningen onsdag 5/7-23 stod att läsa gyn förblir stängt fram till årsskiftet. En inte alltför vågade gissning är att det finns risk att den aldrig öppnas igen. Resan till Skövde innebär mer restid för många patienter och drabbar främst äldre. Det vore önskvärt om Vårdförbundet tog en mer aktiv roll i frågan (se slutet av artikeln).

Genom att skriva under visar jag att det är oacceptabelt att montera ner kvinnosjukvården på detta sätt. Jag som behöver vård idag vill ha nära till hjälp - både när det gäller avstånd och när det gäller att snabbt få hjälp. Och jag som inte behöver vård idag, kan behöva det i morgon. Jag visar härmed mitt stöd för alla de kvinnor som idag behöver vård och för dem som i framtiden behöver det. Det gäller mig, min mamma, min dotter, min syster, min fru, min vän...! Ändra beslutet NU!20230708_000026.jpg

Genom att underteckna godkänner jag att Anna Flink lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.