Avslå motion, av Leila Ali Elmi, mot hijabförbud

• (Misstänkt klaninröstade) Leila Ali Elmi (MP) har börjat sin resa med att förändra Sverige inifrån, lägger motion på att hijab ej ska kunna förbjudas på förskolor/skolor. Slöja säger en del men det är missvisande då det låter som endast håret ska täckas, hijab är det rätta ordet. Hijab innebär att täcka allt utom händer och ansikte och används för att inte attrahera män sexuellt. Alltså ses flickan som ett sexobjekt som måste täckas för män. I Sverige finns hijab på flickor, på förskolor, redan från 2;år. En del föräldrar ringer och kontrollerar så de inte tar av sig. Ska ett jämställt samhälle med feministisk regering godkänna detta synsätt på flickor eller ska män själva ta ansvar över sin sexualitet? Enligt skolagen ska skolan främja jämställdhet och det gör den inte då hijab tillåts då det även tillkommer "regler för hur flickorna ska agera. Skollagen säger att skolan ska motverka könsroller och hijab verkar FÖR könsroller och flickan kan ej själv välja könstillhörighet. Genom att bärandet av hijab innebär att skollagen motarbetas är även det en stark anledning till att motionen ska avslås. Att det handlar om religionsfrihet avslår vi helt då ett barn inte kan eller bör ta ställning till det vid så låg ålder. Religionsfrihet innebär även frihet från religion för både flickan själv och dess omgivning. Skriv på så att inte motionen godkänns! Vi vill ha ett Sverige där varken religion/klan/islamism nästlar sig in i grunden! https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/om-slojan_H8023650

Genom att underteckna godkänner jag att Magnusson lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.