Assistans är frihet! Rädda LSS!

knapp_mindre.jpg

• Upprättelse för alla som förlorat personlig assistans!
    Över 1 600 färre har personlig assistans idag jämfört med när regeringen tillträdde. Dessa måste få möjlighet att få sin assistans tillbaka.

• Nya order till Försäkringskassan!
    Myndigheten har meddelat att man inte avser att följa sondmatningsdomen i Högsta förvaltningsdomstolen från april 2018. Regeringen måste ingripa mot den trilskande myndigheten.

• LSS intentioner ska gälla!
    Idag är det näst intill omöjligt att få assistans beviljad när man ansöker för första gången, särskilt om man är barn. Vartenda behov klockas och minut räknas, allt för att Försäkringskassan vill få ner grundläggande behov till under 20 timmar. Så var det aldrig tänkt. Människor med funktionsnedsättning måste få sina grundläggande rättigheter tillbaka.

Riksförbundet för Rörelsehindrade Barn och Ungdomar, RBU    Kontakta namninsamlingens skapare

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.