Rädda Lerbäckskolans musikprofil!

Kontakta namninsamlingens skapare

Rädda Lerbäckskolans musikprofil - uppdatering!

2023-06-17 15:15:21

Hej!

Sedan denna namnlista skapades i februari i år har en del ny information tillkommit. Först och främst har vi fått reda på att även högstadiets musikprofil är nedläggningshotad, inte bara mellanstadiet. Det har också tagits kontakt med politiker, och skrivits ett medborgarförslag om att stötta musikprofilen ekonomiskt. Politikerna i Barn- och skolnämnden kommer att besluta om medborgarförslaget nu på tisdag, och i samband med detta kommer vi att lämna över namninsamlingen, samt även anordna en manifestation.

Manifestationen kommer att hållas med start 14.30 (mötet börjar kl 15) tisdagen den 20 juni utanför Råbandsknopen, Stora Södergatan 47. Har du möjlighet att vara med så kom dit!

Har du något du vill meddela politikerna i barn- och skolnämnden inför tisdag? Allas mailadresser finns på denna sida: Barn- och skolnämnden | Lunds kommun

Handlingar till mötet finns här: Översikt | MeetingPlus [sv] (lund.se)

För att kontakta oss, gå in på fliken "Namninsamling", scrolla ner till textens slut, där står det "Kontakta namninsamlingens skapare"

Tack för din insats!

Vänliga hälsningar

Styrelsen för Föräldraföreningen Lerbäckskolans Musikprofil

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.