Låten Bröder med Stiko Per Larsson tillbaka i Leksands Tegera!

Kontakta namninsamlingens skapare

Uppdatering på namnunderskrifter med svar om Bröder

2022-10-05 11:58:32

Är det något vi leksingar är vana med så är det upp- och nergångar. Fram- och motgångar. Men, vi står trofast kvar, hejar, brinner och lever LIF. Eniga.
För det är vi medlemmar som är föreningen.
Vi som lägger våra pengar på biljetter, merch och i diverse viktiga insamlingar i Leksands IFs namn.

Innan säsongsstarten så frågade jag om Bröder igen, det här är svaret jag fick; "Om du åsyftar det inlägget vi gjorde i våra sociala medier var tanken med det att få inspiration till introlåt, inte till hymn såsom Bröder eller dylikt. Vi har haft två möten tillsammans med flera representanter från såväl Leksand Superstars som LTC kring programmet inför nedsläpp med allt kring intro, vad som spelas eller inte, när det ska vara tyst i arenans högtalarsystem och dylikt där vi diskuterat dessa frågor och är eniga kring hur vi lägger upp allt."

"Okej, men det är ju inte introt jag frågar om utan Bröder. Som hymn. Som vi vill ha. Då du skriver att ni frågade om introt så var det ju faktiskt TVÅ frågor ni ställde i inlägget och av alla kommentarer så var det Stiko Per med Bröder som var helt klart utstickande. För ni frågade ju också om det var någon speciell grupp/artist vi vill höra i arenan... så det svarade supporters/medlemmar/fans på. Vi har 963 underskrifter på namnlistan att man vill ha tillbaka Bröder i Tegera. Om ni går in och läser kommentarerna så ser ni hur starkt vi brinner för just VÅR HYMN."

Men jag fick inga fler svar.

Nu har dom satt en ny introlåt men vart tog våra önskningar vägen?
Om man ställer frågor och ber om svar så borde man lyssna.
Vart är farten och fläkten, vart är introt som spelarna förtjänar?
Och vart är vår hymn som gör oss till ett?
Se klipp från Cinderellakryssningen för drygt en månad sedan… Där ligger svaret på vår enighet!

Nu har Klinga, Martin Söderek anställts som SLO, supporterkoordinator.
Han som ska ha "örat mot rälsen".
Så, ska vi tåga vidare och maila honom våra önskemål?
martin.soderek@leksandsif.se
Jag minns LIFnews podcast från september -21 där Klinga, Mårthen och Kolan pratade om Bröder, dess betydelse och att man skulle kunna lägga den på mer passande plats.
(Avsnitt 3 – ”Vem leder det här laget?” länk längst ner).

Jag tänker kriga på för att jag älskar Leksands IF och tycker att vi borde bli hörda, vi är så många som är eniga.
Hoppas nu att Klinga har den magiska formeln för att HÖRA OSS!?

//Nutti

(3:00 – 12:00 i avsnittet ca).

Nutti Norberg

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.