Kontakta namninsamlingens skapare

Ny namninsamling om Rosenlundsbadet har startats

2023-01-26 08:26:35

Hej,
Du får detta meddelande eftersom du skrev på namninsamlingen  ”Nej till nytt badhus i Jönköping för 884 miljoner utan utomhusbad, äventyrsbad & relax” i augusti 2021.

Nu har jag startat en ny namninsamling som kommer att överlämnas den 20 februari. Skriv gärna på den nya namninsamlingen och dela den brett med alla du känner i och runt Jönköping.

Vi behöver få ihop ca 15000 namnunderskrifter före den 20 februari för att vi ska få till stånd en folkomröstning som kommunfullmäktige i så fall måste rösta ok till.

Det kommer att dröja 40-50 år till nästa badhus byggs i den här stan. Och visst vill vi ju ha ett nytt badhus men med även relax, äventyrsbad och utomhusbassänger samt att prislappen ska likna det man får i förhållande till tex Linköpings nybyggda moderna badhus med en prislapp på ca 800-900 miljoner. Allt annat är högst orimligt!

Namninsamlingen går även bra att dela från min fb-sida där den är offentlig.

Återkoppling till namninsamlingen

2021-09-05 08:45:27

Hej,

Ett stort tack till dig som skrev under namninsamlingen "Nej till nytt badhus i Jönköping för 884 miljoner utan utomhusbad, äventyrsbad eller relax. Trots att vi var många som skrev under (ca 3500 pers) den på bara 10 dagar så var det för sent för oss för att kunna påverka Kommunstyrelsens beslut och att beslutet klubbades igenom den 2 sep, av kommunfullmäktige.

Men jag lovar er att vägen till att börja bygga det nya badhuset kommer att bli mycket snårig för alla inblandade. Ett exempel är Göteborgs Centralbad som har fått återremittera sitt beslut till sin kommunstyrelse då budgeten eller upphandlingen har medfört att det blir en skyhög kostnad. Vår kommun kommer troligen att få samma problen som Göteborg. Man har inte heller räknat in de fördyrande kostnader som byggmaterialbristen och materialpriset som ökat och ligger på på 100-150%. Och finns det inte nog med material står ju dessutom personalkostnaderna och bara tickar.
Kommunfullmaktige beslutade den 2 sep att ett ledningsutskott ska rapportera 3 ggr per år hur arbetet fortlöper med badhuset. Jag förutsätter att det är en allmän handling = alla får läsa den.

Jag har startat en ny facebook-grupp som heter "Kommuninvånarnas intressen för Jönköping kommuns politik" Gå gärna med i den: https://www.facebook.com/groups/1246136649169267

I den gruppen är både en del politiker och kommuninvånare medlemmar. Vi kommer att bevaka olika gruppämnen som vi är intresserade av samt ev. försöka påverka om det är möjligt.

Naturligtvis kommer vi ju att arbeta hårt för att Jönköpings kommun ska börja delge oss information om störa investeringar och möjlighet till att påverka när det är dags för att göra nya miljardinvesteringar. Vi kräver att informationskanalerna måste bli mycket bättre till kommuninvånarna. Efter de senaste 2 veckorna verkar det som om de flesta av våra kommunpolitiker nu har insett detta. Så vi har höga förväntningar på att man kommer att göra ett omtag med sina informationskanaler de kommande 2 månaderna.

Tack för ordet!
Mvh Camilla Edberg

Camilla Edberg

Stort tack för ditt stöd i badhusfrågan

2021-08-30 09:21:54

Hej,

Idag kl 13:00 överlämnar jag i Rådhusets reception 2 exemplar av namningsamlingen. Kommunstyrelsens ordförande Ann-Marie Nilsson samt ordförande i kommunfullmäktige Tord Sundqvist tar emot mig

För att vi kommuninvånaare ska ha en bättre framtida koll på stora frågor i kommunen har jag startat facebookgruppen: Kommmuninvånarnas intressen för Jönköpings kommuns politik. Varmt välkomna dit ni som är intresserade. Gruppen är inte helt klar ännu men mot slutet av veckan ska vi vara igång där.

Stort tack för ert stöd!

2021-08-22 15:40:55

Hej,

Och stort tack om du redan har skrivit på denna namninsamling. Men vi behöver många fler namnunderskrifter. Det är av stor vikt att vi i Jönköping/Huskvarna med omnejd nu säger ifrån till dels den orimliga kostnaden samt byggnationen av det nya badhuset eftersom det finns inga planer på vare sig utomhusbassänger, äventyrsbad eller relax som är inkluderade i förslaget. Något som vi i trakten åtnjutit i 30 år kommer nu att tas ifrån oss om vi inte reagerar och åtminstone skriver på denna namninsamling. Våra politiker är verkligen bakåtsträvande i denna fråga. Jönköping växer ju så det knakar - så varför ska vi behöva åka utanför Jönköping för att relaxa eller åka på äventyrsbad med familjen? Be alla era nära och kära att sluta upp nu - att de skriver på för namninsamlingen och dela vidare så mycket ni bara orkar. Prata med era vänner om vikten av denna namninsamling.

Namninsamlingen startade den 21 augusti och vi har redan över 2000 namnunderskrifter.

Kommunfullmäktige kommer att besluta om det nya badhuset den 2 september. Jag behöver överlämna namninsamlingen senast den 30 augusti. Så det är bråttom om vi ska kunna göra skillnad i detta förslag och ev. beslut.

Stort tack för ert stöd och engangemang!

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.