Rädda Skytteholmsskolan och Granbackaskolan!

Kontakta namninsamlingens skapare

#skolinititiativet - kampen lever vidare!

2021-01-15 10:59:47

God fortsättning!

Om ni trodde att kampen var över för en bättre, vettigare, mänskligare och mer pedagogisk skola för våra barn- och ungdomar i Solna, så tror ni fel!

Vi har bara börjat!

Nu startar #skolinitiativet - ett politiskt obundet föräldranätverk för alla Solnas ungar! Följ, tipsa, dela och lajka oss om du också vill förbättra förutsättningarna för Solnas skolor eller i största allmänhet är upprörd över nedrustningen av den kommunala skolan som pågår lite varstans i landet.

Vi finns på de flesta plattformar:

Facebook: https://www.facebook.com/skolinitiativet/

Instagram: https://www.instagram.com/skolinitiativet/

Twitter: https://twitter.com/skolinitiativet

Sajt: https://www.skolinitiativet.se/

Tillsammans gör vi skillnad!

Med vänliga häslningar

Gotte Ringqvist

Kampen går vidare!!!

2020-12-14 14:33:24

Hej alla och tack för allt stöd!

Namninsamlingen lämnades över till skolnämnden i samband med mötet i torsdags samt mailades till alla ledamöter. Beslutet blev tyvärr det väntade, nedläggningarna röstades igenom. Men vi har visat politikerna att vi kan bjuda upp till kamp. Och den kampen är långt ifrån slut. Den har egentligen bara precis börjat! Namninsamligen fortsätter också, ju fler underskrifter desto bättre såklart.

Gotte Ringqvist - förälder och medbogare

Överlämning av underskrifter torsdag 10/12

2020-12-08 15:14:17

Hej!

Över 1000 underskrifter! Härligt! På torsdag sker omröstningen i skolnämnden och i samband med detta kommer en ljusmanifestation att hållas. Då kommer också denna namninsamling att överlämnas i en eller annan form. Så än finns det tid att skriva under. Och skriva till politikerna. Vi kämpar på!skyttan.jpg

Gotte Ringqvist - förälder Skytteholmsskolan

Fortsätt att sätta press!

2020-12-07 14:52:16

Hej alla!

Snart passerar vi 1000-strecket! Bra jobbat! Och jag har hört från berörda politiker att många verkar ha mailat. Bra, fortsätt med det! Skicka gärna direkt till den ni röstat på för att sätta extra press! Än är det inte kört. Och kom ihåg - håll en god ton!

Här är adresserna igen:

Nu ökar vi pressen!

2020-12-03 14:20:53

Hej alla!

Vad fantastiskt och uppmuntrande att så många skrivit på! Nu lägger vi in ytterligare en växel! Om vi alla mailar personligen till skolnämden och dess ordförande så kommer vi sätta ännu mera press på politikerna. Ni kan naturligtvis skriva vad ni vill men kom ihåg att hålla en god ton - mycket viktigt! Man kan också använda eller utgå från den text jag klistrat in här nedanför.

Här nedan finns också länk till mailadresserna till samtliga ledamöter i skolnämden inklusive ordförande Marianne Damström Gereben.

Marianne.Damstrom-Gereben@politik.solna.se

Hej!

Jag protesterar mot kommunstyrelsens planerade nedläggning av mellan- och högstadium på Skytteholmsskolan, samt nedläggningen av Granbackaskolans mellanstadium. Förutom att både barn och personal på de berörda skolorna drabbas får förslaget negativa effekter på Råsundaskolan, Råsunda centralskola och Tallbackaskolan som är tänkta att ta emot de elever som inte längre får gå kvar i sin tidigare skola.

Kommunstyrelsens förslag om Skytteholmsskolan är kortsiktigt och dåligt underbyggt. Ingen utvärdering av vare sig effekter på barnens skolgång eller ekonomiska aspekter har redovisats, även efter följdfrågor. Skolnämnden fattar beslut den 10 december men förslaget är redan presenterat för elever, personal och föräldrar som att det är bestämt.

Solna kommun placerar sig i bottenskiktet i Lärarförbundets skolranking, plats 243 av 290. Likvärdiga kommuner som Danderyd och Sollentuna hamnar på plats 54 respektive 109. Det är dags att kommunen tar skolan på allvar och börjar föra en skolpolitik som sätter elevernas behov främst och som är värdig en kommun som Solna.

Ett första steg är att riva upp planerna på att lägga ner delar av verksamheten på Skytteholmsskolan och Granbackaskolan! Rösta emot!

n n

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.