Rädda hägg- syren och valnötsträd i Gröndal

Kontakta namninsamlingens skapare

Hägg och syren och valnötsträd i Gröndal

2021-04-16 15:46:02

Tack alla som har skrivit under! Än står träden kvar - låt oss hoppas att det blir vid det.

Birgitta Fransson

Rädda hägg och syren och valnötsträd i Gröndal

2021-02-15 13:39:05

Nu har vi 728 underskrifter på vår protest mot Exploateringskontorets planer att skövla rikblommande och doftande hägg, syren och valnötsträd utanför Stora Fågelsångens koloniområde. Deras planer fortsätter. I deras tjänstemannautlåtande från 2013 kan man läsa att Exploateringskontoret vill ha "ökad stadsmässighet längs Lövholmsvägen" Det stör mig att folket på Fleminggatan vill asfaltera Gröndal. Vad tycker ni? Det har redan fällts så många träd på Lövholmsvägen så att vi snart måste byta namn på gatan. I den regionala cykelplanen kallas den "Essingestråket"..

Birgitta Fransson

Gröndals Intresseförening vill också rädda de blommande träden vid Fågelsången.

2021-02-04 18:02:32

Gröndals intresseförening har engagerat sig i frågan och anser att biotopen vid Fågelsången ska bevaras. De påpekar också att man inte haft samråd i frågan eller givit möjlighet till överklagande. Läs mer och kommentera!

2021-02-01 21:52:00

Gröndals intresseförening har också engagerat sig för detta. Läs och kommentera på https://www.battrestadsdel.se/asikter/debatt-lat-hagg-och-syren-vara-kvar-nar-cykelbanan-breddas-i-grondal/

Rädda hägg och syren på Lövholmsvägen - en uppdatering

2021-01-26 15:04:26

Exploateringskontoret och Trafikkontoret har fått vårt brev och svarat. Trottoaren ska breddas för att den ska passa standard för pendlingsstråk som är 5,5-7 meter. Dom tänker fälla syrener och hägg och valnötsträd för att bredda en 100x5 meter asfalt med 0,5 meter. För principens skull. Den som har något att erinra emot det kan själva skriva till https//trafik.stockholm/tyck-till eller till någon mail-adress på https//vaxer.stockholm/projekt/gatuarbeten-langs-lovholmsvagen.

Birgitta Fransson

Rädda de blommande träden i Gröndal

2020-11-27 09:08:52

hägg_och_syren.jpg

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.