LexEsmeralda – Vi kräver en lagändring omgående!

Kontakta namninsamlingens skapare

Vi tänder ett ljus för Esmeralda och Familjen Lundberg Jacobs

2020-05-15 17:19:39

Hej!

Du får det här mejlet för att du höjt din röst för alla de som inte kan, för att du velat vara med och påverka så att inga fler barn i Sverige ska behöva uppleva det Esmeralda fått uppleva.

Petitionen gällande en lagändring har nått ut till samhället och vi tillsammans har visat att vi inte accepterar det tragiska och hemska som hänt.

Föräldrarnas önskan är att Esmeralda inte ska få glömmas bort.

Denna tunga dag skulle jag önska att vi ikväll (15/5) kunde sprida ljus, tända en låga för Esmeralda för att visa att du och jag som en del av samhället inte har glömt, vi kommer inte att glömma. Att vi hört Familjens önskan.

Låt oss fylla Facebook, Instagram alla medier vi kan med ljus för att visa att Vi bryr oss! Vi har inte glömt! Vi bryr oss om Esmeraldas öde, Vi bryr oss om hennes upprättelse och vi bryr oss om alla de barn som riskerar att falla mellan stolarna, de barn som inte får möjlighet att höja sin röst och de barn som riskerar ett förfärligt öde.

I denna handling har jag en önskan att vi ska kunna ge kraft och styrka till Melinda och Lasse att fortsätta deras kamp! Att de ska känna kärleken från samhället.

Ingen kan göra allt, men tillsammans kan vi göra massor! created_image_1583754329174.png

#vibryross #lexesmeralda #lexlillahjärtat

Alexandra

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.