Förbjud spelreklam!

Kontakta namninsamlingens skapare

NEJ TILL SPELREKLAM! - 8275st underskrifter

2019-12-11 14:14:34

I skrivande stund är vi uppe på 8275st underskrifter.

Glöm inte bort att meddela och dela till alla ni känner så fler kan skriva på denna petition.  https://www.skrivunder.com/forbjud_spelreklam

Vi kommer så fort vi nått 10 000 underskrifter att skicka in dessa underskrifter till våra politiker genom föreningen Bettingtorsken spelberoende förening. Vi vet att Socialförsäkrings­minister Ardalan Shekarabi som driver spelfrågorna har tillsatt en utredning om att eventuellt förbjuda spelreklam. Denna utredning ska bli klar oktober 2020 men vi är inte nöjda där. Vi ska inte begränsa spelreklamen eller på något sätt låta spelbolagen få en riktlinje kring "måttlig spelreklam", spelreklam ska helt enkelt FÖRBJUDAS. Så denna petition kommer vara en viktig detalj i den pågående utredning.

Så fortsätt sprid orden och fortsätt kämpa!

NEJ TILL SPELREKLAM!

7800+

2019-03-25 14:28:25

Hej,

Nu är vi uppe på 7876 underskrifter och inte långt kvar till 10 000. Fortsätt gärna dela denna så fler kan skriva på <3

Ni har också möjlighet att kunna stötta arbetet vi gör, se nedan.

Stötta vårt arbete!
Swish: 123 253 51 69
Bankgiro: 280-8160
100kr

För Bettingtorsken spelberoende förening är det viktigt att vara en positiv kraft i spelberoende debatten samt förebygga och motverka spelberoende. Swish eller betala via bankgiro och uppge din mejladress.
Du kan vara stödmedlem eller aktiv medlem i våra aktiviteter eller självhjälpsmöten online.
Bli medlem och stötta arbetet vi gör!

Mvh/

4500+

2019-01-17 20:31:44

Vid 10 000 signaturer så kommer vi skicka iväg den första motionen om förbud av spelreklam till alla ledamöter. Namninsamlingen kommer fortsätta och fler motioner kommer att skickas in med ännu fler signaturer tills vi har ett spelreklamsförbud. Som sagt så kommer vi inte ge oss i denna livsviktiga fråga. Fortsätt att dela och sprid denna namninsamling vidare till alla ni känner.

Med vänliga hälsningar/

www.bettingtorsken.se

700st på 1dag!

2019-01-05 16:05:15

Härligt med ett stort engagemang i denna livsviktiga fråga. Dock är det lång väg kvar så fortsätt sprid detta till alla ni känner ❤️

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.