Vi vill bryta den "onda cirkeln" för Lomma kommuns skolor

Benny N

#51 Re: Re: Sluta upp med att ljuga på sidan!

2013-06-10 12:49

PS: Herr Jerneborg (M), misstänkte direkt att inlägget ditt kom från en "insatt" politiker, efter vilken verklighet ritar du din "verklighet"?
Förälder

#52 Re: Konsekvensanalys

2013-06-10 16:45

#49: - Konsekvensanalys

Varför ska man behöva läsa sådant här i tidningen istället för att få information via skola och kommun?


Gäst

#53 Re: Är lösningen verkligen en fråga om att höja skatten?

2013-06-11 09:57

#43: Christian Idström, v.ordf. i kommunstyrelsen - Är lösningen verkligen en fråga om att höja skatten?

Det du pekar på är ju det många av oss i denna tråd hänvisar till. Det finns olika behov, vissa behöver mer och vissa behöver mindre. Att ha överskridit eller underskridit budget beror ju på att du behöver olika resurser för att svara upp mot olika krav för att tillgodose individen. Att dra alla över en kam och peka på en budget som måste hållas låter för mig väldigt mycket som den skola som inte tillgodosåg individen under 70-80 talet och som ni kritiserat hårt. Nu gör ni precis samma sak, bara det att ni utgår från resursperspektivet - i detta fall att en budget måste hållas och att alla mäts mot samma måttstock.

Det viktiga är att vi har en bra skola för alla, inte att ni kan hålla nere skatterna.

Förälder

#54

2013-06-11 10:46

Visst är det viktiga att vi har en bra skola Christian, men det har vi inte just nu,
tyvärr mycket beroende på dåligt skötta skolfrågor av folkvalda politiker, som bla annat hellre väljer att lägga tex 360 000 på ekologiska bananer för att på så sätt kunna kalla sig för Fair Trade Kommun.
Adam

#55 Bevis för att kommunen inte förstår

2013-10-08 13:44

När man säger att i "jämförelse med andra ligger vi bra till" är ett slag i ansiktet. Jag tillhör de som flyttade hit med min familj för att få en bra skola. Det var en investering i mina barn. Vi tittade på de som låg bra till och flyttade därefter till Lomma. Om ambitionen ska vara att skolan ska stå sig ok gentemot andra så är det väl bara för mig att flytta till en kommun som satsar på de unga. Mina barn är bara barn en gång och det är självklart jag vill att deras grund ska vara så bra som möjligt.
Adam

#56 Re:

2013-10-08 13:47

#20: -

Hon (Kristina K-S) hänvisar numera till någon obskyr undersökning (senast idag på Sydsvenskans chat) där hon påstår att Lomma ligger 2:a. Med den verklighetsuppfattningen blir man helt matt. Det är alltså "Bästa Skolkommun" från Lärarförbundet som gäller. 

Det är dags för förnyelse i kommunhuset... dessa människorna klarar inte av uppdraget längre.

A

#57 Re:

2013-10-08 13:51

#32: -

Helt korrekt. Begär ut korrespendens från Ferbas (offentlig handling) från kommunhuset så kan ni själva ta del av hur det ser ut.