Stoppa nedläggningen utav Palladium!!

Palladium är en utav Malmös vackraste och bästa konsertlokaler i Malmö stad. Här har många fina konserter av framstående artister, musiker, band och orkestrar ägt rum inom såväl klassisk musik som folkmusik och jazz. 1983 gjorde den då 16-åriga artisten Carola Häggkvist sin debut här under Melodifestivalen med låten "Främling"!

Det är en fullkomlig skandal i Malmös kulturlivs historia att en lokal som Palladium läggs ner p.g.a. hyreshöjningar. Palladium har anor från 1920 då byggnaden fungerade som en biograf och 2004 blev det en sydsvensk kulturinstitution när Musik i Syd under den förre VDn Martin Martinssons regi tog över lokalerna och gjorde om det till en etablerad musikscen likt Musikaliska (dåvarande Nybrokajen 11) i Stockholm.

Samt ska tilläggas att Dansstationen förlorar också möjligheten att göra dansföreställningar av högsta klass för vår stad.

Kontraktet är i nuläget uppsagt fram till julen 2025 och därefter går Palladium i graven. Detta måste stoppas!! SKRIV på denna protestlista NU!!!!

Denna namninsamling är ett öppet upprop till stöd för verksamheten och en uppmaning till berörda parter att hitta en väg framåt.
bildspel-startsidan_salong-fran-balkong-1920x751.jpg