Stoppa utvisningen av åttaåriga Lisa

Kära vänner!

Återigen känner jag en stor skam för svensk migrationspolitik!
I dagarna har vår lilla ”Lisa” fått ett utvisningsbeslut igen!
Vi gladdes så himla mycket när vi den 29 mars blev vårdnadshavare till henne då hennes mamma önskat det o tingsrätten beslutat det.

Mamman har varit helt osjälvisk i sin önskan då hon ser att Lisa har en starkare anknytning till oss än till henne. De träffas ca 2 timmar i månaden varav möjligen 15-20 min är ett bra eller åtminstone fungerande umgänge. Lisa snart 8 1/2 år har bott hos oss i drygt 5 år sammanlagt. Och levt i Sverige 🇸🇪 i mer än 6 år.

Hon är född i Sverige och identifierar sig som svensk. Hon lever som en svensk tjej och kommer att få det tufft med att anpassa sig till hemlandets skola o sociala koder.
Hon ser oss som sin mamma o pappa o våra barn som syskon.

Hennes hemspråk är svenska och hon kan inte prata språket som biomamma pratar.
Lisa sjunger i kör o har provat olika fritidsaktiviteter som barn i hennes ålder gör.

Migrationsverket påstår bla i sitt beslut att Lisa har starkare anknytning till mamma och stark kulturell anknytning.
Båda påståendena är fel!
De påstår att det finns stöd hos familjen i mammas hemland. Det är också fel! Det är ju därför hon blivit placerad hos oss från början.
De som skulle varit hennes stöd brast ju också…de var ju också här o sökte asyl och därför placerades ju Lisa hos oss från första början!

Både vi, skolpersonal o socialtjänst har sett mammans omsorgsbrister ändå påstår migrationsverket att det inte finns tillräckligt starka belägg för det!

Hur skulle ni tänka som sitter o beslutar sånt här om det handlade om era barn eller barnbarn!
Usch o Skäms på er!!
Hur kan ni äventyra en liten svensk flickas liv o framtid?

Vi får o har fått ett fantastiskt stöd från vår hemkommun o socialtjänsten här. De har försökt hjälpa oss att vända på varje sten.

Vart är det svenska samhället på väg med omsorg o rättvisa?

Skriv under för att visa visa ditt stöd för oss och vår lilla ”Lisas” skull.

Genom att underteckna godkänner jag att Paulina lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 1000 människor.