Vi vill ha tillbaka MEGA SHOP- Kulturhuset/ gamla Lava

Under många år hade vi ett ställe, en plats, ett forum i stan som fanns tillgänlig tre gånger i veckan för ALLA helt GRATIS oavsett kön, ålder (egentligen upp till 26 år men det fanns en äldre målgrupp som deltog), etnicitet, klass, osv som ville träna dans. Street dance, gatudans, hip hop, locking, popping, whacking, voguing, salsa...you name it... allt var välkommet och tillåtet. Detta stället hette Mega Shop som gick under verksamheten LAVA på Kulturhuset i Stockholm.

Sista året skedde det ändringar inom Kulturhuset där Lava flyttades och då försvann Mega Shop. Orsaken till varför Mega Shop ständges ner är fortfarande oklar. Speculationerna har varit att Kulturhuset som numera har gått ihop med Stadsteatern vill satsa på dans, en annan sorts dans, en scen som gynnar den "fina dansen" samt den ekonomiska tillväxten till Kulturhuset/ Stadsteatern som företag.

Efter att Mega Shop lades ner blev vi lovade en ny lokal. Vi har nu väntat i flera månader och det enda svaret vi har fått är att det kommer inom en snar framtid som nu har ändrats till att det inte finns någon budget för detta.

Det krävs inte enorma ekonomiska resurser för att få igång och hålla igång Mega Shop.
Det som behövs är en sal med musikanläggning som vi kan vara i 3-4 h, tre gånger i veckan, en person som kan öppna och stänga samt en kvällsvakt.

Nu KRÄVER vi tillbaka MEGA SHOP!!!
Vi behöver en plats för VÅR KONST! Och detta behöver vi NU!!!

Snälla skriv på denna namninsamling så att den högre makten kan ta oss på allvar!
Tillsammans är vi starka, tillsammans kan vi ändra!

Dela till dina vänner och bekanta som värnar om kultur, mångfald och kärlek!

Fred och kärlek!!!

/// Mega Shop fans