Vi vill ha systembolag i Ullared

Hela vår region/västkust är riktigt expansiv från Varberg till Falkenberg och Ullared i inlandet bildar en trekant där väldigt mycket människor vistas. På denna yta/region har vi tre systembolag, varav två i Varberg! Tala om underdimensionerat, systemets direktiv som är lite kul och udda säger att man ska minska alkohol konsumtionen samtidigt som man ska upprätthålla en god service och tillgänglighet ! Alla vi 8000 här omkring i skogen och 5 milj hitresta måste kunna handla dessa ädla drycker under normala förhållande utan att behöva resa x-antal mil. Belastningen på väg 153+154 är redan för hög utan "systembolagsresenärerna"! Detta är ännu ett steg i Ullareds positiva utveckling. En annan sak som är knas Carlsberg, Spendrup, Kopparberg mm som kör massor av svenska drycker på lastbil till pråmen som går till Tyskland samtidigt som tusentals bilar sedan kör tillbaka, tala om miljöbelastning. Nej, nu är det dags för Ullared att få komma in i finrummet och kunna ta del av ett systembolag!