Vi vill ha kvar Östra Strandens Gokartbana och vädjar till Halmstad kommun om att hitta en ny plats

Vi vill fortsätta att vara den uppskattade och fartfyllda utomhusaktiviteten i Halmstad som är ett perfekt alternativ till sol och salta bad – Hjälp oss genom att skriva under namninsamlingen.

Östra Strandens Gokartbana i Halmstad, har sedan starten 1981 varit en uppskattad mötesplats för såväl Halmstadbor som sommargäster från hela Sverige och länder runt om i Europa. Vår verksamhet lockar gäster i alla åldrar och passar de allra flesta som gillar utmaningar.

Vår verksamhet är unik – vi har en alldeles egen gokartbana för barn, det är det få andra banor som kan stoltsera med. Den Lilla banan ligger innanför den stora banan och är helt separerad från stora bilar, detta gör vår anläggning väldigt populär hos barnfamiljer. Alla åldrar kan race på sina villkor.

Vi har under våra 40 år som turistverksamhet bidragit till besöksnäringen i Halmstad på ett positivt sätt genom att erbjuda alternativ till sol och salta bad. Under de senaste åren har våra besökare ökat i antal och under pandemin blev vår verksamhet en ännu mer uppskattad aktivitet för såväl turister som Halmstadbor, då vi finns utomhus och passar oavsett väder. Många av våra besökare återkommer varje år och varje år får vi ta del av besökares minnen från förr när de återvänder med sina barn och barnbarn.

Tyvärr ligger marken, som vi arrenderar av Halmstad kommun, på en plats som ingår i projektet Södra Infarten etapp 2 - kommunen har sagt upp oss från platsen. Nu ser 2021 ut att bli vår sista sommar då vi hittills inte har blivit erbjudna någon ny mark. Vi söker mark själva men behöver draghjälp på vägen.

Vi vill fortsätta driva vår fina verksamhet vidare och vädjar nu till Halmstad kommuns politiker och tjänstemän att hjälpa oss att hitta en ny lämplig plats för att kunna fortsätta bidra till en aktiv och diversifierad turistnäring i Halmstad.

Solnedgång.jpg

Mikael Malm, Peter Emmot Halmstad Hyrkarting AB    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Mikael Malm, Peter Emmot Halmstad Hyrkarting AB lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.