Vi som vill att Ali ska stanna.

Detta är en namninsamling av oss elever på Lorensbergaskolan för att våran vän Ali ska få stanna här i Sverige efter han blev nekad att stanna av migrationsverket. Han är en av de vänligaste personerna jag vet, dessutom efter bara drygt 2 år här i Sverige har han lärt sig prata otroligt bra Svenska för den lilla tid han har varit här. Alla hans vänner och alla elever i 9:an han känner tycker att han är värd att ha en fortsatt bra framtid här i Sverige. Här nedan är ett personligt meddelande av Ali om hans berättelse.

Hej jag heter Ali Afaq och jag kommer från Irak. Jag kom till Sverige för två år och tre månader sedan. Under denna tid har jag lärt mig Svenska flytande och jag har också skaffat många bra vänner. Min ambition är att vara tandläkare här i Sverige och hjälpa samhället som stod med mig och med min familj. Jag kom hit till Sverige för jag och min familj blev följda av miliser för att min far jobbade i inrikesdepartement.  Efter att jag väntat på besked vet vi nu vi inte får stanna i vackra landet Sverige. Jag och min familj kan inte åka tillbaka till irak, om vi gör det blir det samma sak igen. Min syster blev kidnappad av meliser i Irak för min fars jobb och det var 33 av den största melisen i  Irak. Efter vi kom hit till Sverige min syster började trivas mycket bra i skolan, och hon nu känner sig trygg igen efter det som de gjorde i Irak.

Samuel Carlsson Bengtsson    Kontakta namninsamlingens skapare

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.