Vi som håller med Tommy Lindh i hans uttalande om MP

källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=93&artikel=6089470

Värmlandspolisens presstalesman Tommy Lindh har återigen uttryckt kontroversiella åsikter på sin privata Facebooksida.

"Jag tittade på Åsa Romsås på tv innan jag gick och lade mig igår kväll. Det gynnade ju inte nattsömnen. Den är inte riktigt riktig och hon företräder inget politiskt parti, utan en terroristorganisation i den bemärkelsen att man terroriserar folket utanför stan med nya utredningar", skriver Tommy Lindh.

Tommy Lindhs chef, Mats Nyhlén, kommunikationschef på polisregion Bergslagen, vill inte döma någon. Men han beklagar om det inträffade leder till misstro mot polisorganisationen.

Nu ska Mats Nyhlén diskutera det hela med Tommy Lindh.

– Till att börja med ska jag prata med den berörda medarbetaren och sedan får vi se vad som händer i nästa steg. Men det är klart att om det är saker som jag eller någon annan polis gör som uppfattas på negativt sätt, så måste man ta sig en funderare på om det går att göra på något annat sätt för att minska den här typen av negativ uppmärksamhet, säger Mats Nyhlén.

Tommy Lindh själv vill inte låta sig intervjuas om sin privata Facebooksida.

Vi vill med detta klargöra att vårt förtroende för polisen på intet vis försämras av Tommy Lindhs uttalande.

Listan kommer att skickas till Tommy Lindhs chef Mats Nyhlén för att visa att vi stödjer uttalandet