Vi protesterar mot avfalls- och deponianläggning på Kallfors 1:4!

Vi behöver er hjälp!

Företaget Nykvarn Miljö AB planerar en avfalls- och deponianläggning på fastigheten Kallfors 1:4, nära sjöarna Lilla och Stora Gymmeln i Södertälje kommun.

Området består av vacker natur, små sjöar, tysta skogar och rogivande stigar. Omtyckt av cyklister, svampplockare och naturälskande människor. Nära sjön Vällingen med ett lugnt och fridfullt fritidshusområde samt villor, stugor och lantbruk. Här får korna ströva fritt på fälten och skogen är boplats åt kornhjort och kärrhök. Vattnet är så rent att kräftfisket är högst levande.

Mitt i denna idyll vill Nykvarn Miljö AB placera en anläggning för avfall, återvinning och deponi av massor. Det kommer innebära 100 lastbilslaster om dagen, lakvattenansamling med förorenat vatten, bergkross och hantering av stora mängder hästgödsel för jordtillverkning. Detta innebär risk för miljöförstöring, förorenat vatten, buller, trafik och skövling av 25 hektar (250 000 kvadratmeter) vacker skog.

Detta måste stoppas! Skriv under denna namninsamling och hjälp oss bevara naturen!

Varmt tack på förhand!Kronghjort_i_skogen.jpg

Hummelmora samfällighetsförenings sekreterare Sofie Redzematovic    Kontakta namninsamlingens skapare

Fyll i formuläret nedan för att skriva under denna petition skapad av Hummelmora samfällighetsförenings sekreterare Sofie Redzematovic. Namninsamlingens författare kommer se all information du anger i detta formulär.