Värna om våra byskolor - stoppa BUN:s förslag om att lägga ner skolorna i Kivik och/eller Sankt Olof

Barn- och utbildningsnämnden har fått ett besparingsuppdrag på 10 miljoner kronor och föreslår nu att skolorna i Kivik och/eller Sankt Olof ska läggas ner. Detta skulle vara förödande inte bara för de familjer som påverkas direkt utan för hela norra Österlen. En nedlagd skola kan vara början till slutet för ett mindre samhälle eftersom det minskar intresset för barnfamiljer att bo där. Värna om ett levande Österlen, gör din röst hörd - skriv på namninsamlingen!

Vitaby-Grevlunda Byalags Styrelse    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Vitaby-Grevlunda Byalags Styrelse överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.