Vårdpersonal har fått nog!

På Jönköpings kommuns hemsida kan man läsa varför man ska välja just dem som sin arbetsgivare.

• Du får en trygg arbetsgivare som bryr sig om dig och ditt välmående.

• Du kan påverka, förändra och utveckla din egen och andras vardag.

På grund av vårt välmående så säger vi NEJ till varannan helg. Vi vill vara med och påverka, utveckla och förändra. Att införa ett 4 veckors schema och varannan helg på alla boenden på grund av att inget boende ska vara mer attraktivt än något annat är orimligt. Alla boenden är olika och alla medarbetare olika, varför inte använda det till något positivt?
Det finns dagpersonal som hellre jobbar delade turer än varannan helg. Nattpersonal som gärna jobbar längre nätter för att mer sammanhängande ledighet men även stötta upp dygnsvilan för dagpersonal. Vi vill ha rena nattavtal där nattarbetare ska jobba enbart natt. Om man lyssnar på sin personal så får man en nöjd och positiv personal vilket i sin tur blir än bättre arbetsplats och i sin tur leder till nöjdare hyresgäster.
Med detta vill vi säga NEJ till varannan helg och JA till förändring där alla parter blir hörda och tillsammans tar fram förbättrade scheman.

Rosendala nattpersonal/ Åsa    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva på godkänner jag att Rosendala nattpersonal/ Åsa kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: