VAR MED OCH RÄDDA RIDTERAPIN. SKRIV UNDER!

Ridterapi för funktionsnedsatta barn tas bort. Habiliteringens verksamhetschefer Annika Waser och Neri Samuelsson har tagit beslut om att svårt skadade som bor i Västra  Götaland inte längre ska få rida. För oss som funktionsnedsatta har ridterapin varit en livlina, den har gjort oss till människor. Att denna möjlighet inte ska finnas framöver är inget annat än en skandal.
Ridning är en av de få sysselsättningar dessa  mycket svårt skadade klarar. Att beröva dem det, är inte bara att beröva dem en sysselsättning, utan även frånta dem något som starkt bidrar till deras känsla av att vara människa.
Se vidare GP-debatt: https://www.gp.se/debatt/oanständigt-att-ta-ifrån-svårt-skadade-barn-deras-ridterapi-1.24896505

Genom att skriva under godkänner jag att Lars Mullback överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.