Utvisning av Jalaludin Farahmand

I början av maj kommer Jalaludin Farahmand att få veta sin resa (hem) till Afghanistan, till ett område han aldrig varit och där han inte känner någon. Jalaludin har under de åren han bott i Sverige visat hur en riktigt demokratisk svensk medborgare ska vara. Han är ambitiös, motiverad, driven, glad, trevlig och framförallt en person för svensk framtid.  Genom att skriva under denna namninsamling anser jag att det är högst orimligt och orättvist att Jalaludin ska bli placerad i ett land som han inte känner till. Jalaludin bör stanna i Sverige för han behöver oss och vi, Sverige behöver honom.

Genom att skriva under godkänner jag att Sandra Berglund överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.