Dags att utveckla Tegefjäll Skistar!

Vi tycker att det är dags för Skistar att satsa och utveckla Tegefjällsområdet. Det har byggts otroligt mycket med stugor och lägenheter under det senaste 10 åren, samtidigt som service och faciliteter inte uppgraderats i samma takt!

1. Värmestugan i Tegefjäll rymmer under normala förhållanden tre familjer. Det är trångt, slitet, och väldigt opraktiskt möblerat. Värmestugan har två toaletter som är så små att dom som har småbarn inte kan hjälpa dessa med stängd dörr! Finns ingen handikapanpassad toalett och inget skötbord.

2. Tegetornet som Skistar äger och arrenderar ut är en trevlig restaurang. Men i gatuplan, där Skistar har toaletterna och bagageförvaring har enstaka toaletter varit ur funktion under flera års tid. Desutom luktar det avlopp och är en allmänt omysig miljö! Finns alla möjligheter för att tex göra aktivitetsrum för barn och ungdomar där! Inte trevligt att driva minilivs i den miljön heller.

3. Fjällvallsliften borde vara öppen hela säsongen då den varken är personalkrävande eller behöver pistas ofta.

Genom att skriva under godkänner jag att Mattias Eriksson överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.