Skrivunder.com

UPPROP FÖR "BEVARANDET AV TRÄDEN P VISBY NORR"

Botan_24_platan_21.jpgUPPROP FÖR ”BEVARANDET AV TRÄDEN PÅ VISBY NORR”!  

Gotlandshem har under snart fyra år renoverat husfasader, samt gjort andra behövliga åtgärder gällande husen i bostadsområdet ”Norr” i Visby. Nu är det dags för den kringliggande utemiljön att få en ”överensstämmande” upprustning. Många av de gamla, friska och ytterst nödvändiga träden som Kastanj, Pil, Lind, Hagtorn, Poppel, Apel, Körsbär m.fl. har tyvärr redan huggits ner. Trots hyresgästers protester! Även sådana träd som inte inkräktar på nylagda avlopps- och elledningar. 

Orsak: DE ÖVERENSSTÄMMER INTE I NY GÅRDSPLANERING!

Dessa oerhört betydelsefulla träd, är inte enbart hem åt många olika arter av fåglar och insekter, utan även viktiga "reningsverk" beträffande vår hälsa och miljö. De skyddar mot insyn och skapar naturligt offentliga rum. De är storslagna att beskåda och bör respekteras för sin självklara rätt att existera i en naturligt levande miljö. De är definitivt inte utbytbara mot mindre nyplanteringar.  

Skriv under för trädens bevarande.  

Denna lista ska vara Gotlandshem tillhandahållen senast den 4 juni 2018.    

 

Namn:                                                               Ort  


Anette Blomberg, företrädare för boende i området.
Kontakta författaren

Skriv på denna namninsamling

Genom att skriva på godkänner jag att Anette Blomberg, företrädare för boende i området. kan se all information jag lämnar i detta formulär.


ELLER


Vi behöver kontrollera att du är en människa.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften:




Betald annonsering

Skrivunder.com kommer att marknadsföra denna namninsamling till 3000 personer.

Läs mer...