UPPROP FÖR "BEVARANDET AV TRÄDEN P VISBY NORR"

Botan_24_platan_21.jpgUPPROP FÖR ”BEVARANDET AV TRÄDEN PÅ VISBY NORR”!

Gotlandshem har under snart fyra år renoverat husfasader, samt gjort andra behövliga åtgärder gällande husen i bostadsområdet ”Norr” i Visby. Nu är det dags för den kringliggande utemiljön att få en ”överensstämmande” upprustning. Många av de gamla, friska och ytterst nödvändiga träden som Kastanj, Pil, Lind, Hagtorn, Poppel, Apel, Körsbär m.fl. har tyvärr redan huggits ner. Trots hyresgästers protester! Även sådana träd som inte inkräktar på nylagda avlopps- och elledningar.

Orsak: DE ÖVERENSSTÄMMER INTE I NY GÅRDSPLANERING!

Dessa oerhört betydelsefulla träd, är inte enbart hem åt många olika arter av fåglar och insekter, utan även viktiga "reningsverk" beträffande vår hälsa och miljö. De skyddar mot insyn och skapar naturligt offentliga rum. De är storslagna att beskåda och bör respekteras för sin självklara rätt att existera i en naturligt levande miljö. De är definitivt inte utbytbara mot mindre nyplanteringar.

Skriv under för trädens bevarande.

Denna lista ska vara Gotlandshem tillhandahållen senast den 4 juni 2018.

Namn:                                                               Ort

Anette Blomberg, företrädare för boende i området.    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Anette Blomberg, företrädare för boende i området. lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.