Undersköterskeupprop Jämtland/Härjedalen

Sjukvårdsuppropet i Jämtland/Härjedalen har pågått länge nu. Våra medborgare och kollegor har varit tydliga och högljudda -  det får räcka nu!!

Våren 2022 tog ledningen och politiker ett fantastiskt beslut. Ett beslut i rätt riktning. 37 miljoner kronor i lönesatsning för regionens sjuksköterskor, biomedicinska analytiker och barnmorskor för att närma sig rikets medianlöner samt rekrytera och behålla personal. Ledningen verkade glömma bort att vården består utav undersköterskor också för att vården överhuvudtaget ska fungera. Utan undersköterskorna stannar hela Sverige.

Jag som undersköterska, övrig hälso-och sjukvårdspersonal eller medborgare i Jämtland skriver under för…
  •  undersköterskorna förtjänar en lönesatsning för att närma sig rikets medianlöner och att behålla- samt rekrytera erfaren personal.
  • Undersköterskorna förtjänar en god arbetsmiljö och ett rimligt schema.
  • Undersköterskorna förtjänar att inte bli exkluderad, bortprioriterad och förtjänar precis som övrig personal lika goda villkor.
  • Undersköterskorna förtjänar att fortsätta arbeta för en trygg och säker vård för alla våra patienter.
    • Undersköterskorna förtjänar en rimlig pension samt att unga förtjänar att skapa förutsättningar för en trygg framtid.
Med förutsättningarna som vi har idag så kommer regionen få problem med att rekrytera nya kollegor men även att platserna på omvårdnadsprogrammet riskerar att eka tomma i framtiden.

Vi tackar ödmjukast för er support!

För undersköterskorna på Region Jämtland Härjedalen    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att För undersköterskorna på Region Jämtland Härjedalen lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.