Ta inte av våra skattepengar till mjölkbönderna!

Regeringen vill skjuta till 100 miljoner kronor extra för att minska dieselskatten för bönder. Totalt avsätts 300 miljoner i höstbudgeten för vad som ses som ett stöd till den krisande mjölkbranschen. Vi vill ge ett högt, rungande NEJ till detta förslag då mjölkindustrin är en av dom industrier där djur lider som mest, och industrin är utöver detta ett enormt miljöhot och ett hot mot den allmänna folkhälsan! Ge gärna stöd endast åt bönder som inte utnyttjar djuren och förstör miljön!

Slå ett slag emot mjölkindustrin och skriv under namninsamlingen för att stoppa förslaget! Insamlingen kommer att skickas till landsbygdsminister Sven-Erik Bucht.

Jessica Johansson    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Jessica Johansson överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.