Stötta Alexander Bard

Alexander Bard är på många sätt en färgstark personlighet. Han uttrycker sig slagfärdigt och oförskräckt på ett sätt som retar många meningsmotståndare. Av just den anledningen så har nu ett gäng Stasi-wannabes startat en namninsamling i syfte att få honom petad från TV4:s Talang; för om man inte kan vinna med argument så kan man alltid försöka få en människa på fall genom att hota hans levebröd.

Det är ett lågt och patetiskt knep. Därför är det viktigt att visa att det finns en tyst majoritet som står på Alexanders sida. Även om inte alla vågar skriva under så är det ett tecken i tiden att TV4 än så länge inte velat gå dessa åsiktsfascister till mötes och säger att Alexanders privata åsikter är hans egen ensak.

Vi är för att Alexander Bard, liksom alla svenskar, ska få framföra sin åsikt utan rädsla för att en grupp mobbare ska försöka utpressa honom ekonomiskt. Oavsett hur smart eller knäpp en åsikt än är så bör den få komma till uttryck.

"Jag håller inte med om vad du säger, men jag är beredd att gå i döden för din rätt att säga det." - Evelyn Beatrice Hall, 1906

Fyll i formuläret nedan för att skriva under denna petition skapad av Paul Pascalau. Namninsamlingens författare kommer se all information du anger i detta formulär.