Stor julgran till Gröndal

Till skillnad från övriga stadsdelar i Hägersten-Liljeholmen och Älvsjö har Gröndal varje år saknat en stor gemensam julgran till jul.  I Liljeholmen har de haft 3, varav 1 på Nybohov och en på Sjövikstorget, förutom den på Liljeholmstorget. Det innebär att de är 4664 invånare per gran där. I Mälarhöjden bor 4500 pers som delar på gran, i Aspudden och övriga stadsdelar är man ca 8-9000 invånare per gran. Men i Gröndal, där det bor minst 8800 invånare har vi inte någon gran att glädjas över. Här passerar också många stockholmare ovan jord, som också skulle få del av gran, till skillnad från t ex Mälarhöjden. Visst vore det trevligt med en gran i Sannadalsparken till julen 2020?! Genom att skriva under godkänner du att ditt namn är med på det här uppropet som sedan lämnas till Stockholms stad.

Genom att underteckna godkänner jag att Anna Reimar lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.