Stoppa vräkningarna av barnfamiljer i Sundbyberg!

FBeventcover_copy.jpg

Till Sundbybergs kommun:

I dagarna hamnar vi – 10 barnfamiljer, med totalt 20 barn – på gatan. Några av oss har tvingats bo i flera år med våra barn på olämpliga ungkarlshotell, nu har vi blivit uppsagda även därifrån. Några av oss har blivit påtvingade korttidskontrakt hos Förvaltaren, kontrakt som nu sagts upp. Några av oss har haft så kallade sociala kontrakt med kommunen, kontrakt som nu sagts upp. Gemensamt för oss är att vi alla hamnar på gatan på grund av Sundbyberg stads ovilja att ta sitt ansvar – leva upp till lagen – och erbjuda oss ett tak över huvudet.

Vi kräver att kommunen tar sitt ansvar och erbjuder de vräkningshotade barnfamiljerna ett tryggt boende! Tack för ditt stöd!

För mer information om situationen besök https://www.facebook.com/stoppavrakningarnaSB/

Genom att skriva under godkänner jag att Ort till ort överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.