Stoppa Värdlandsavtalet, Natointrädet & TTIP, CETA, TISA

Den gigantiska chocken!

En chockvåg gick genom Sverige i slutet av förra veckan. Jag skrev till mina kamrater och vänner, att jag är nog lite för chockad för att ta in detta vansinne i mitt huvud. Budskapet från er Socialdemokrater och Miljöpartister var att Sverige skulle acceptera Värdlandsavtalet med Nato/USA. Ett sådant obegripligt beslut.

I media fick vi höra, att Mp ställt krav om att inga kärnvapen skulle få placeras ut i Sverige. Dessutom skulle Nato inte få använda Sverige för att angripa eller kriga med tredje land.

Man skulle kunna tro, att när det gäller en uppgörelse mellan två partier, så gäller den gamla regeln att ge och ta. Men Mp gick med på avtalet och Peter Hultqvist vägrade skriva in om kärnvapenfrihet i avtalet. Detta är så oerhört kränkande gentemot oss svenska medborgare, att överhuvudtaget inte visa hänsyn det allra minsta.

Hur kunde ni Miljöpartiet gå med på att godkänna detta gräsliga avtal? Ni sålde er själ, för vad? Inser ni inte att Miljöpartiet numer inte är något miljöparti, då ni inte bara accepterat ett Värdlandsavtal med Nato/USA, utan också inte gjort ett dyft, när det gäller brunkolet i Tyskland. SvD skriver den 22/9 2015 att brunkolet har skapat huvudvärk för Miljöpartiet. Dessa båda felbeslut från Mp är inte bara huvudvärk, utan ett migränanfall av värsta sort.

Dagen innan ni fattade detta historiskt idiotiska beslut om Värdlandsavtalet, så gick SIFO ut och meddelade att 57% av svenskarna var emot avtalet. Kunde inte det vara en ringklocka för er? Ert handlande tyder på en desperation som övergår förståndet. För rimligt borde ni ha gjort en folkomröstning av denna så viktiga fråga.

Nu ser vi att desperationen inte bara gäller Värdlandsavtalet och anslutning till Nato. Det gäller också TTIP-avtalet. De här två avtalet, plus CETA, TISA och GMO är alla fruktansvärda avtal, var och en för sig. Det är avtal som kommer att för alltid förstöra Sverige i grunden.

Ni i Regeringen har inga betänkligheter. Det är en stor skam.

Miljöpartiet, ni får väl försöka njuta av tillvaron så länge. För i nästa val existerar inte ert parti. Socialdemokrater ni får försöka fatta, att ni inte längre är ett parti för folket, för barnfamiljer, äldre, studerande och förvärvsarbetande i vårt Sverige. För ni har just nu, med Värdlandsavtalets godkännande – jag vet att det formellt är den 22 mars som Riksdagen ska fatta beslutet - sålt Sverige till den aggressiva pakten Nato, där USA är den dominerande parten. Även ni Socialdemokrater kommer att få vidkännas ett gigantiskt valnederlag.

Att inte stå på sina landsmäns sida, är ett svek, är ett fullständigt obegripligt handlande, som rimligt borde leda till åtal för landsförräderi. För ni Miljöpartiet och ni Socialdemokrater är inget annat än landsförrädare.

Efter nästa val kommer ni inte att sitta i någon regering. Tyvärr kommer ni att erhålla statsrådsarvoden. Tänk då på, att de pengar ni då, precis som nu får, är pengar som vi svenskar arbetar ihop till er. Vi jobbar och betalar skatt, för vi har trott på ett harmoniskt land, där solidaritet och fred ska råda. Ni har med accept för Värdlandsavtalet bevisat att ni satsar allt på att tillfredställa USAs begär och att det inte längre finns ett Sverige att kämpa för. Demokratin är död!

Lasse Wikman