STOPPA utvisningen av Nima Mansouri

Nima Mansouri, 26 kom till Sverige från Iran när han var 17 år gammal. Han har bott i Sverige i drygt 9 år och väntar fortfarande på ett uppehållstillstånd. Han har konverterat till kristendomen och riskerar därmed stora bestraffningar om han skulle återvända till Iran i och med att han missionerat aktivt på sociala medier.

Nima har ansökt om arbetstillstånd men fått avslag på sin överklagan på grund av att han hållt sig undan från myndigheterna i två är under peioden då han fått utvisningsbeslut. Nu riskerar han att utvisas på grund av detta återreseförbud på 2 år. Nima väntar på svar på överklagandet från Migrationsöverdomstolen, som också är hans sista chans. Om han får avslag kommer han få återvända till Iran. Åker han dit kommer han få fängelsestraff för att han inte genomgått militärtjänsten som är en plikt i Iran.

Nima riskerar även DÖDSTRAFF i Iran eftersom han konverterat till Kristendomen och är därmed inte muslim, vilket man måste vara i Iran.

Skärmavbild_2018-11-12_kl._23_.40_.58_.png

Han har etablerat sig väl i Sverige och talar flytande svenska, har ett fast jobb, en fast relation, ordnat boende med mera. Det finns folk som inte har dessa förutsättningar men som får uppehållstillstånd bara efter några månader.

Snälla alla fina själar —> HJÄLP Nima genom att skriva under så att hans röst på detta sätt blir hörd!

Vi måste gå ihop och stoppa Migrationsverket från att skicka tillbaka Nima till ett land där fängelse väntar på honom.

SKRIV UNDER OCH HJÄLP NIMA FÅ STANNA KVAR I LANDET!

#LÅTNIMASTANNA