STOPPA STÄNGNINGEN AV SLUTEN PSYKIATRISK VÅRD I ÖRNSKÖLDSVIK

Ett större antal kvalificerade sjuksköterskor har sagt upp sig, nu hotas den psykiatriska slutenvården i Örnsköldsvik. Patienter som behöver slutenvård hänvisas till Sundsvall. Samtidigt införs mobila team som skall ge vård till de psykiskt sjuka, en bra åtgärd men de patienter som har behov av sluten vård, kan inte de mobila teamen hjälpa. Förhoppningsvis blir de mobila teamen så bra att behovet av sluten vård kraftigt reduceras, när man kommit dit, är det lämpligt att fundera på om slutenvården behövs. Men att i dag stänga den slutna vården, är skadligt för vissa av patienterna. Ursäkten att de saknas personal duger inte, det är ledningens ansvar att psykiatrisk slutenvård kan bedrivas och att denna vård är bemannad. Allt går om man verkligen vill! Vi kräver att den slutna psykiatriska vården i Örnsköldsvik blir kvar!

Kjell-Erik Sellgren    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Kjell-Erik Sellgren överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.