Stoppa obligatorisk public service-skatt!

Riksdagens public service-kommitté har tittat på alternativ för att säkerställa överlevnaden för statlig tv och radio. De har nu enats kring ett förslag som ska presenteras för regeringen den 17 november. Samtliga åtta riksdagspartier är nu överens om att ersätta den nuvarande licensavgiften med en obligatorisk skatt (1.300 kr i maxtaxa årligen per person) oavsett om Du har tv eller inte samt oavsett om Du tar del av utbudet. Således kommer det numera inte vara möjligt att säga upp sin tv-licens om man inte är nöjd med utbudet eller ogillar den politiska vinklingen som genomsyrar hela public service.

Att istället införa en betalkanal där den som är intresserad frivilligt kan välja att ta del av utbudet mot en avgift verkar inte vara något som tilltalar våra politiker.

Svenska folket vill inte tvingas betala skatt för något som man inte vill ha! I public service uppdrag ingår det att vara opartiska - något som de bevisat att de inte är gång på gång. Det är dags att vi visar våra politiker att vi inte accepterar det här!

Skriv under den här petitionen och dela den till så många som möjligt så ser vi till att visa vad vi medborgare tycker inför omröstningen i riksdagen! Namninsamlingen pågår till och med den 1 november och sedan lämnas listan över till riksdagen.

Din e-postadress kommer inte att publiceras på vår webbplats. Insamlingens upphovsman kommer dock att se alla upplysningar du lämnar på detta formulär.

Du kommer att få ett e-postmeddelande med en länk för att bekräfta din signatur. Vänligen kolla din inkorg (och skräppostmapp).